Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toegang geweigerd op nieuwe externe HD  (gelezen 1140 keer)

Toegang geweigerd op nieuwe externe HD
« Gepost op: 2008/11/23, 18:10:56 »
Ik heb een vierde terrabite HD aangesloten. Ik krijg het bericht toegang geweigerd
als ik er iets op wil zetten. Ik mag er wel naar kijken, maar niets op schrijven of deleten. zie plaatje.
http://img233.imageshack.us/my.php?image=schermafdruknaamloosventa4.png

Ik heb hem zojuist met gparted omgegooid naar ext3.

Hoe kan ik de baas worden van mijn vierde myBook? Ik weet niet meer of ik tegen hetzelfde probleem opgelopen ben met de vorige schijven. Ik weet in ieder geval niet meer hoe ik het moet doen.

Re: Toegang geweigerd op nieuwe externe HD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/23, 18:25:00 »
Type in een terminal  sudo nautilus navigeer met nautilus naar de map media, als het goed is staat er een map disk-3 of hoe die ook heet(gezien je meer externe schijven hebt) rechts klik er op, klik op eigenschappen, klik op de derde tab rechten, verander de eigenaar naar nobody en de rechten naar lezen en schrijven als dit nog niet gebeurd is  en het zelfd voor groep naar nogroup en de rechten naar lezen en schrijven als dit nog niet gebeurd is. Sluit nautilus in root mode af, nu kan je gewoon de schijf gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Toegang geweigerd op nieuwe externe HD
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/23, 18:44:04 »
Type in een terminal  sudo nautilus navigeer met nautilus naar de map media, als het goed is staat er een map disk-3 of hoe die ook heet(gezien je meer externe schijven hebt) rechts klik er op, klik op eigenschappen, klik op de derde tab rechten, verander de eigenaar naar nobody en de rechten naar lezen en schrijven als dit nog niet gebeurd is  en het zelfd voor groep naar nogroup en de rechten naar lezen en schrijven als dit nog niet gebeurd is. Sluit nautilus in root mode af, nu kan je gewoon de schijf gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Dank, gelukt. Schrijf ik op in mijn schriftje.  ;)

Re: Toegang geweigerd op nieuwe externe HD
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/23, 18:45:28 »
he, hoe, meld ik in dit nieuwe forum dit bericht als opgelost?