Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederland.fm , de ene wel, de ander niet  (gelezen 12700 keer)

Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Gepost op: 2008/05/12, 23:54:00 »
Op de site van http://www.nederland.fm/ staan verschillende radiostations. De ene doet het wel (bijvoorbeeld 3fm), de andere niet (fresh fm). 3fm gaat gewoon netjes bufferen en speelt na een tijdje af. Fresh fm stopt het bufferen al na enkele seconden, en speelt dus niet af. Hoe kan ik het gewoon laten afspelen?

bvd
Op de chat te vinden als debiantux

Mightya

  • Gast
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/13, 07:51:01 »
Citaat van: kebabfish
Op de site van http://www.nederland.fm/ staan verschillende radiostations. De ene doet het wel (bijvoorbeeld 3fm), de andere niet (fresh fm). 3fm gaat gewoon netjes bufferen en speelt na een tijdje af. Fresh fm stopt het bufferen al na enkele seconden, en speelt dus niet af. Hoe kan ik het gewoon laten afspelen?

bvd
Als ik alleen al de link probeer te openen sluit deze mijn firefox af, gewoon spontaan slush

Ik hoef hem niet te forceren of niks, ik kom er gewoon niet op.

Groetjes Mightya

Offline Tom

  • Lid
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/13, 11:32:51 »
Citaat van: Mightya
Citaat van: kebabfish
Op de site van http://www.nederland.fm/ staan verschillende radiostations. De ene doet het wel (bijvoorbeeld 3fm), de andere niet (fresh fm). 3fm gaat gewoon netjes bufferen en speelt na een tijdje af. Fresh fm stopt het bufferen al na enkele seconden, en speelt dus niet af. Hoe kan ik het gewoon laten afspelen?

bvd
Als ik alleen al de link probeer te openen sluit deze mijn firefox af, gewoon spontaan slush

Ik hoef hem niet te forceren of niks, ik kom er gewoon niet op.

Groetjes Mightya
Hier idem , maar is wel alleen op deze site.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Mightya

  • Gast
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/13, 11:56:49 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: Mightya
Citaat van: kebabfish
Op de site van http://www.nederland.fm/ staan verschillende radiostations. De ene doet het wel (bijvoorbeeld 3fm), de andere niet (fresh fm). 3fm gaat gewoon netjes bufferen en speelt na een tijdje af. Fresh fm stopt het bufferen al na enkele seconden, en speelt dus niet af. Hoe kan ik het gewoon laten afspelen?

bvd
Als ik alleen al de link probeer te openen sluit deze mijn firefox af, gewoon spontaan slush

Ik hoef hem niet te forceren of niks, ik kom er gewoon niet op.

Groetjes Mightya
Hier idem , maar is wel alleen op deze site.
Grtz Tom.
Ja inderdaad, alleen op nederland.fm verdwijnt firefox en al mijn geopende firefox vensters.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/13, 12:06:34 »
Bij mij ook.

Tip: installeer even Opera (zit in de pakketbronnen, dus gewoon via Synaptic). Die webbladeraar doet het wel goed op die webstek.

Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/13, 12:11:30 »
Heb ook hier gekeken en idd Firefox crashed in de meeste gevallen. Een heel enkele keer kreeg ik wel geluid.
Na het uistschakelen van Mozilla-Mplayer doen de meeste zenders het wel en crashed FF in ieder geval niet meer.

Mozilla-Mplayer kun je uitschakelen via Synaptic-pakketbeheer.

Ik luister nu naar Sky Radio :)

Offline Dave

  • Lid
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/13, 14:55:26 »
epiphany draait grotendeels op Firefox en speelt wel gewoon af, zelfs zonder extra vensters te klikken nog.

Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/13, 22:26:16 »
Hij werkt verder wel hier, die site.
Maar voor enkele radiostations heb ik de oplossing gevonden. De link naar media bekijken, en de stream opzoeken. Deze kopiƫren naar Amarok, en huppakee :D

Alleen werkt dat niet bij elke...
Op de chat te vinden als debiantux

Mightya

  • Gast
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/14, 15:12:59 »
Citaat van: kebabfish
Hij werkt verder wel hier, die site.
Maar voor enkele radiostations heb ik de oplossing gevonden. De link naar media bekijken, en de stream opzoeken. Deze kopiƫren naar Amarok, en huppakee :D

Alleen werkt dat niet bij elke...
Thanx
Proberen waard.

--------------edit----------------
was eff vergeten dat die bij mij nog geen eens opent,
bij mij gaat dat zo van  www.nederland.fm enter foetsie
Zou je misschien een paar werkende links kunnen posten??
Juize als die het doet. Thanx alvast
--------------edit----------------

Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/14, 18:06:41 »
Op deze site werken ze allemaal voor zover ik het kan bekijken:

http://www.listenlive.eu/netherlands.html

JordydeWilde

  • Gast
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/23, 18:55:03 »
Zelf luister ik altijd naar http://www.radioguide.fm, hier vind je radiostations in meer dan 55 landen.

Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/23, 19:15:42 »
@jordydewilde

ook bij deze pagina chrashed FF op veel links.

X

  • Gast
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/23, 19:46:30 »
In dapper kan ik met de mplayer plugin alle stations op www.nederland.fm afspelen.
Maar in hardy werkt de mplayer plugin niet naar behoren en stop de stream.
Ook bij www.rtl.nl kan ik de videos niet afspelen met de mplayer plugin; maar dat hoeft eigenlijk bij hardy niet meer want dat kan nu met de totemplugin.

Offline RikRik

  • Lid
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/23, 20:18:14 »
Bij mij werkt alles zonder problemen met Firefox 3. Geen enkel probleem met  http://www.nederland.fm

Valeeva

  • Gast
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/25, 14:03:19 »
Om alle stations op nederland.fm of radiodigitaal.nl af te spelen moet een gstreamer pakketje worden geinstalleerd. Ik weet helaas niet meer welke dat was maar het moet er een zijn die mms format afspeelt. Standaard is deze niet aangezet.

Offline lcup

  • Lid
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/25, 20:14:09 »
Nadat ik ook cookies van Derden accepteerde leken er opeens minder problemen te zijn. Omdat ik niet zo'n behoefte heb aan radio over internet heb ik ze intussen weer op "weigeren" staan.

Offline Xirtam

  • Lid
    • Ubuntu 4 You
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/03, 15:04:39 »
Citaat van: Valeeva
Om alle stations op nederland.fm of radiodigitaal.nl af te spelen moet een gstreamer pakketje worden geinstalleerd. Ik weet helaas niet meer welke dat was maar het moet er een zijn die mms format afspeelt. Standaard is deze niet aangezet.
Weet je al wat meer over dat gstreamer pakketje?
FF knalt hier er ook steeds uit en nederland.fm was wel een door mij veelgebruikte link (XP op laptop)
_/_/_/ I took an IQ test and the result was negative... :cool:
_/_/_/ Ubuntu user #24348
_/_/_/ HP 6820 - Ubuntu 9.04 - Compiz - Virtualbox XP

Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/03, 15:09:37 »
toepassingen>installeren/verwijderen en zoeken op gstreamer. Hier doet alles het btw gewoon goed, niets loopt vast.

Offline Dave

  • Lid
Nederland.fm , de ene wel, de ander niet
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/03, 20:21:35 »
ik houd het nog steeds lekker bij versie 2 want op het werk 2 pc's met zowel de nieuwere Ubuntu als FF3 en dat knalt er regelmatig uit.
Maar goed dat nederland.fm , ik draai dat in epiphany en kieper ik dan naar ander bureablad en lekker op de achtergrond, maar moet bij openen wel altijd eerst een slotje weg klikken.
Bij Firefox was dat meen ik met adblock om toestemming te geven.