Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet werkt plots niet meer in 10.04  (gelezen 1998 keer)

Offline joris vdb

  • Lid
draadloos internet werkt plots niet meer in 10.04
« Gepost op: 2010/07/08, 14:35:03 »
een tijd geleden heb ik 10.04 geïnstalleerd op mijn laptop, en het draadloos internet werkte gewoon vanzelf (zoals het ervoor ook bij Jaunty vanzelf werkte)

dus daarmee geen probleem, tot ineens vandaag er geen enkel draadloos netwerk meer wordt weergeven in de network manager. Eergisteren was er nog niets aan de hand, gisteren werkte het niet maar na een keer heropstarten terug wel, en vandaag werkt het helemaal niet meer (al verschillende keren heropgestart).
In windows werkt het draadloos internet nog wel, dus het is niet mijn netwerkkaart die kapot is.
Als ik iwconfig typ in de terminal krijg ik het volgende
~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.
waar dus niet veel staat

weet iemand waar dit aan kan liggen? ik heb de laatste dagen voor zover ik me kan herinneren geen ingrijpende veranderingen gedaan (misschien wel de automatische updates binnengehaald, kan je dit ergens nakijken?), enkel vlc en libdvdread4 geïnstalleerd, maar daarna heeft het nog gewerkt.
Het vreemde is vooral dat het perfect werkte, maar nu ineens niet meer.

Re: draadloos internet werkt plots niet meer in 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/08, 23:28:43 »
Citaat
(misschien wel de automatische updates binnengehaald, kan je dit ergens nakijken?)

In synaptic, onder Bestand => Geschiedenis kan je per datum zien welke updates je hebt geïnstalleert/verwijderd. Klikken op de plusjes en de datum selecteren dan zie je rechts alle info.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline _eric_

  • Lid
Re: draadloos internet werkt plots niet meer in 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/09, 10:29:06 »
Heb je misschien per ongeluk je wifi fysiek uitgeschakeld... Soms is dat een klein schuifje aan de buitenkant van je computer en zijn er kaboutervingertjes die het leuk vinden om die om te zetten...

Kuch, vraag niet hoe ik hier op kom....

Succes
Eric

Offline sidius

  • Lid
Re: draadloos internet werkt plots niet meer in 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/12, 12:56:59 »

In windows werkt het draadloos internet nog wel, dus het is niet mijn netwerkkaart die kapot is.
Als ik iwconfig typ in de terminal krijg ik het volgende

probeer eens je laptop van de stroom te doen, dus stekker er uit, batterij er uit, heb soms het idee dat windows iets doet met je kaart en het onmogelijk maakt om dan in linux weer te vinden te zijn.......

Offline timosha

  • Lid
Re: draadloos internet werkt plots niet meer in 10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/12, 15:22:56 »
Kijk eens na welke kernel er in gebruik is:

uname -a
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.