Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets - OPGELOST!  (gelezen 3724 keer)

Offline EdwinPP

  • Lid
Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets - OPGELOST!
« Gepost op: 2010/03/18, 08:05:01 »
Hoi - Ik ben nieuw op dit forum.

Na alle goede verhalen over Linux heb ik Ubuntu ge-installeerd op mijn laptop. Geen foutmeldingen gehad en de PC gewoon ge-herstart zoals aangegeven.

Als ik dan de PC opnieuw heb opgestart en ik kies voor Ubuntu dan kom ik via een zwart scherm met Ubuntu-logo op een gegeven moment in het donkerbruine scherm met de 2 'spotlights'. Vervolgens gebeurt er helemaal niets meer.

Ik denk dat er nog ergens een knopje o.i.d. moet omgezet worden. Kan iemand mij helpen?

De gegevens van mijn PC zijn:
Packard Bell Easy Note met Vista
2GB RAM
Intel(R) Core (TM)2CPU
T5200/1,60GhZ 32-bits besturingsysteem
Totaal 80GB schijfruimte

Alvast hartelijk dank
EdwinPP
« Laatst bewerkt op: 2010/10/02, 13:19:41 door EdwinPP »

Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/18, 10:55:18 »
Start eens op in de recovery mode, dit is de tweede regel in het grub menu wat je ziet. Start Ubuntu nu wel door of krijg je een keuzemenu waar je diverse dingen kunt repareren? Repareer dit dan, doet Ubuntu zelf. Type hierna achter de prompt sudo reboot now  Nu start de computer opnieuw op, gaat Ubuntu nu wel verder?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/18, 11:30:55 »
de EasyNotes zijn werkelijk een ramp met Ubuntu/Linux. Volgens mij moet er een bepaalde parameter aan het opstartcommando toegevoegd worden. Volgens mij is dat
noapic
of
acpi=off
Maar dat weet ik niet meer zeker. Er zijn vast wel mensen hier die je verder kunnen helpen :)

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/18, 18:22:13 »
Gijsbert - dank voor de tip - ik ga het proberen  ;)
Cumulus07 - Ik heb nog nooit een issue gehad met mn easynote, dit zou echt de 1e keer zijn  :(

Kan het er evt aan liggen dat ik niet de schuif op 8gb gezet heb voor het installeren? Ik zag deze tip in de installatie-tips (pas na het installeren natuurlijk...)  :o

jesse2314

  • Gast
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/18, 18:26:03 »
Hoi - Ik ben nieuw op dit forum.



welkom =D

Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/18, 18:41:38 »
Gijsbert - dank voor de tip - ik ga het proberen  ;)
Cumulus07 - Ik heb nog nooit een issue gehad met mn easynote, dit zou echt de 1e keer zijn  :(

Kan het er evt aan liggen dat ik niet de schuif op 8gb gezet heb voor het installeren? Ik zag deze tip in de installatie-tips (pas na het installeren natuurlijk...)  :o
Eh nee. Het ligt aan het feit dat iets in de hardware van je laptopje niet goed overweg kan met Linux.

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/18, 20:22:38 »
Hoi - Ik heb al jullie suggesties uitgeprobeerd maar helaas zonder resultaat. Allicht idee om Ubuntu opnieuw te installeren? Kan ik de oude versie overschrijven, of moet ik die eerst verwijderen?

Nogmaals dank voor jullie support en geduld!  :)

Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/18, 20:32:12 »
Die kan je overschrijven.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/18, 20:38:11 »
Die kan je overschrijven.

Gijsbert - Bedoel je dat ik gewoon opnieuw kan installeren en dat de nieuwe installatie de oude automatisch overschrijft?

Is het de bedoeling dat ik de benodigde schijfruimte op 8gb zet?

Dank
Edwin

Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/18, 20:46:53 »
Er wordt tijdens de installatie een keuze menu gegeven, naast Vista installeren, de hele schijf benutten en handmatig. Bij de laatste mogelijkheid kan je een aparte root partitie en een home partitie maken. Misschien nog lastig als je net begint met Ubuntu. Ook kan je bij handmatig kiezen om over de oude Ubuntu partitie te schrijven. Als je er niet helemaal uitkomt schrijf je maar dan probeer ik het wel met wat plaatjes te verduidelijken.
Je hoeft het schuifje niet op 8GB te zetten dit is afhankelijk hoeveel ruimte je wilt besteden aan Ubuntu. 8GB is wel een minimum.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/18, 20:49:30 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/18, 20:51:12 »
Er wordt tijdens de installatie een keuze menu gegeven, naast Vista installeren, de hele schijf benutten en handmatig. Bij de laatste mogelijkheid kan je een aparte root partitie en een home partitie maken. Misschien nog lastig als je net begint met Ubuntu. Ook kan je bij handmatig kiezen om over de oude Ubuntu partitie te schrijven. Als je er niet helemaal uitkomt schrijf je maar dan probeer ik het wel met wat plaatjes te verduidelijken.
Je hoeft het schuifje niet op 8GB te zetten dit is afhankelijk hoeveel ruimte je wilt besteden aan Ubuntu. 8GB is wel een minimum.

Thanks! Ik ga het proberen, ik meld me later weer!  :)

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #11 Gepost op: 2010/09/22, 21:11:43 »
Hoera het werkt  O0 gisteren even proffesionele support gehad die me even heeft geholpen om ubuntu aan de praat te krijgen.
Ondanks de negatieve berichten over Packard Bell werkt het perfect op mijn PB EasyNote van 2 jaar oud.

Cheers
Edwin

Offline jolo

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #12 Gepost op: 2010/09/24, 08:26:43 »
Hoera het werkt. Gisteren even professionele support gehad die me even heeft geholpen om Ubuntu aan de praat te krijgen. Ondanks de negatieve berichten over Packard Bell werkt het perfect op mijn PB EasyNote van 2 jaar oud.
Had je daar nog aantekeningen over gemaakt? Zodat je dat hier kunt posten. Die dan eventueel ook uitgeprobeerd kunnen worden door andere Ubuntu gebruikers, met een vergelijkbaar probleem.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #13 Gepost op: 2010/09/30, 08:27:35 »
Hoera het werkt. Gisteren even professionele support gehad die me even heeft geholpen om Ubuntu aan de praat te krijgen. Ondanks de negatieve berichten over Packard Bell werkt het perfect op mijn PB EasyNote van 2 jaar oud.
Had je daar nog aantekeningen over gemaakt? Zodat je dat hier kunt posten. Die dan eventueel ook uitgeprobeerd kunnen worden door andere Ubuntu gebruikers, met een vergelijkbaar probleem.


Jolo - en andere users, bij deze:

1)
Ik wist niet hoe ik de Karmic Koala van mijn notebook moest verwijderen, maar dat is opgelost, door vanuit Vista naar Partition Manager te gaan en gewoon alle partities verwijderen waar Ubuntu op staat. In mijn geval waren dat er 3. Zo simpel is het! Geen VistaDisc of moelijke stappen nodig etc.

2)
Daarna heb ik een officiele uploaddiskette van Ubuntu gebruikt om Ubuntu opnieuw te installeren en die heeft vervolgens nieuwe partities aangemaakt. Binnen 1/2 uurtje gepiept en het werkt perfect. Mijn downloadversie van Ubuntu op een Hema-CD heeft waarschijnlijk een probleem veroorzaakt, waardoor Ubuntu niet opstartte.

Nog iets anders:
Er word op diverse fora gesugereerd dat Packard Bell (PB) problemen geeft met Linux, ik kan nu bevestigen dat dat (i.i.g in mijn geval) niet klopt.Het is jammer dat dit soort geluiden geventileerd worden, want allicht dat daardoor een PB users afgeschrikt worden en besluiten om Linux niet te installeren op hun laptop.

Hopelijk heeft iedereen hier voldoende aan. Bedankt voor jullie support.

Cheers
EDwin








Ik zat met Karmic Koala op mijn Packard Bell die ik eraf moest zien te krijgen


Edwin

Offline jolo

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #14 Gepost op: 2010/09/30, 20:09:18 »
Er zullen ongetwijfeld Packard Bell PC's zijn waarop Linux niet (makkelijk) te installeren is. Maar zoiets kan ook gebeuren met andere merk laptops. De kans is het grootst dat zoiets gebeurd, is met recent uitgebrachte laptops. Dan is het heel goed mogelijk, dat je dan nog één of twee Ubuntu versies moet afwachten, om deze met succes te kunnen installeren. Daarmee bedoel ik, installeren zonder gebruik te maken van workarounds. Dus in ieder geval zonder gebruik te maken van aanvullende boot opties. En dat je Ubuntu kunt installeren met de desktop CD. Dus niet de alternate CD.


Nu je Ubuntu installatie probleem definitief opgelost lijkt te zijn, zou je wellicht Opgelost aan de topictitel in je startpost kunnen toevoegen.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Ubuntu geladen en dan gebeurt er niets
« Reactie #15 Gepost op: 2010/10/02, 13:20:12 »
Nu je Ubuntu installatie probleem definitief opgelost lijkt te zijn, zou je wellicht Opgelost aan de topictitel in je startpost kunnen toevoegen.


Done  ;)