Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sshfs mount op bureaublad  (gelezen 519 keer)

sshfs mount op bureaublad
« Gepost op: 2017/10/22, 20:34:06 »
Ik gebruik een aantal sshfs mounts in fstab. Deze worden zichtbaar op mijn bureaublad.

Is het mogelijk dat ik ze niet op mijn bureaublad krijg maar alleen via mijn bestandmanager?

Merci
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline vanadium

  • Lid
Re: sshfs mount op bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/23, 13:55:14 »
Koppel ze niet aan onder /media en ook niet onder je eigen home directory. Mounts die elders aangekoppeld worden, komen niet op je bureaublad.

Re: sshfs mount op bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/23, 15:18:51 »
Dank je. Zal dat eens proberen, ik heb nu opeens een ander probleem.

Ik gebruik meerdere sshfs mounts. Ik krijg er opeens maar 1 gemount. Terwijl het wel gewerkt heeft.
Ik krijg nu read:Connection reset by peer op de mounts die niet willen aankoppelen. Er is niets veranderd in fstab.

Er is geen limiet toch aan het aantal sshfs mounts wat je kan koppelen toch? Default max waarde is 1000 als ik me goed herinner.

Edit: Op mijn laptop werkt het opeens niet meer, terwijl mijn desktop geen problemen heeft. Daar kan ik wel alle sshfs mounts aankoppelen. Het is dus geen server probleem.
Het is een probleem op mijn laptop. Gebruiken allebei hetzelfde besturingssysteem.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/23, 15:35:54 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: sshfs mount op bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/24, 13:55:49 »
Bovenstaande probleem opgelost, was iets mijn mijn script om te kijken of het netwerk "up" was om te gaan mounten.

Ik heb nu gemount via /mnt. Nu krijg ik ze ook niet te zien in de bestandsverkenner, klopt dit. Zou ze wel in de verkenner willen zien maar niet op het bureaublad, is dat ook mogelijk?

Opgelost: Toegevoegd in de verkenner als bladwijzers.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/24, 16:56:31 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline vanadium

  • Lid
Re: sshfs mount op bureaublad
« Reactie #4 Gepost op: 2017/10/24, 19:04:34 »
Ik heb nu gemount via /mnt. Nu krijg ik ze ook niet te zien in de bestandsverkenner, klopt dit. Zou ze wel in de verkenner willen zien maar niet op het bureaublad, is dat ook mogelijk?
Klopt zeker. Je kan die nu al in je verkenner zien door te navigeren naar /mnt. Wil je die "wat dichter bij huis", maak dan in je homedirectory een symbolische link naar de folders van je sshfs mounts onder /mnt.

Een andere mogelijkheid is er een bookmark van te maken in bestandsbeheer. Met één klik in het linkerpaneel kom je dan op de gewenste plaats.