Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus.socket  (gelezen 2603 keer)

Offline initd

  • Lid
Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus.socket
« Gepost op: 2010/07/04, 23:50:21 »
Hallo mensen, ik ben vandaag even aan het klooien geweest met Ubuntu server 10.04 nu loop ik tegen een probleem aan.
Citaat
rick@ubuntuserver:/etc/init.d$ sudo  /etc/init.d/vsftpd restart

[sudo] password for rick:
Rather than invoking init scripts through /etc/init.d, use the service(8)
utility, e.g. service vsftpd restart

Since the script you are attempting to invoke has been converted to an
Upstart job, you may also use the restart(8) utility, e.g. restart vsftpd
vsftpd start/running, process 2127

rick@ubuntuserver:/etc/init.d$ service vsftpd restart

restart: Unable to connect to system bus: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus_socket: No such file or directory
Iemand enig idee hoe ik dit fix, ik werk al jaren met windows server en ben al mijn kennis over linux al kwijt.

Groetjes,
Rick

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus.socket
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/05, 11:15:24 »
Heey, welkom op het forum!

rick@ubuntuserver:/etc/init.d$ service vsftpd restart
Heb je dit ook al geprobeerd met sudo ervoor? Onthoud dat je dit soort dingen (vooral services) bijna altijd als root moet uitvoeren ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline initd

  • Lid
Re: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus.socket
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/05, 22:14:12 »
Heey, welkom op het forum!

rick@ubuntuserver:/etc/init.d$ service vsftpd restart
Heb je dit ook al geprobeerd met sudo ervoor? Onthoud dat je dit soort dingen (vooral services) bijna altijd als root moet uitvoeren ;)
Je hebt gelijk het werkt wat faal ik hard :')

Ik werk als professional full time met windows server dus het is nogal een omslag ;) moet zeggen dat het mij wel bevalt.

Re: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus.socket
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/06, 03:23:42 »
Even terzijde: in de beginpost staan er twee smileys die de leesbaarheid niet bevorderen. Deze zijn door het systeem automatisch aangemaakt door het omzetten van 8) in een smiley. Om dat te vermijden, kun je bij "extra opties" (linksonderaan) aanvinken: "gebruik geen smileys", iets wat ik nu ook even heb gedaan zodat de quote er goed uitziet ...

Andere mogelijkheid is om de copy-paste vanuit je terminal tussen  [ code ] en [ /code ] tags te zetten... (zonder de spaties). Zoiets dus:
blabla(8)
Hallo mensen, ik ben vandaag even aan het klooien geweest met Ubuntu server 10.04 nu loop ik tegen een probleem aan.
Citaat
rick@ubuntuserver:/etc/init.d$ sudo  /etc/init.d/vsftpd restart

[sudo] password for rick:
Rather than invoking init scripts through /etc/init.d, use the service(8)
utility, e.g. service vsftpd restart

Since the script you are attempting to invoke has been converted to an
Upstart job, you may also use the restart(8) utility, e.g. restart vsftpd
vsftpd start/running, process 2127

rick@ubuntuserver:/etc/init.d$ service vsftpd restart

restart: Unable to connect to system bus: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus_socket: No such file or directory
Iemand enig idee hoe ik dit fix, ik werk al jaren met windows server en ben al mijn kennis over linux al kwijt.

Groetjes,
Rick
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...