Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beperkte samenwerking met de buren  (gelezen 3886 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Beperkte samenwerking met de buren
« Gepost op: 2007/09/28, 10:17:15 »
Sinds gisteren hebben we een beperkte samenwerking met de buren van ubuntu-forums.nl (het blauwe forum): wij mogen documentatie van hen overnemen, en zij van ons. Mits met bronvermelding.

Je zult in onze documentatie dus af en toe een bronvermelding gaan zien. Bijvoorbeeld zoiets: (bron: ubuntu-forums.nl, pjotr123). Met ook de naam van de auteur erbij, want zo willen ze dat graag.

Het initiatief voor deze beperkte samenwerking is van mij uitgegaan, als "leider" van het Documentatie Team van Ubuntu-nl. Ik ben blij met de volledige medewerking die we hierin van de buren hebben gekregen. Overigens gaat het alleen om een beperkte samenwerking op het gebied van de documentatie: de zelfstandigheid van beide fora staat niet ter discussie.

De voordelen zijn duidelijk:
- onze documentatie wordt beter: er zitten meerdere goede artikelen in hun Knowledge Base, die nu ten goede gaan komen aan Ubuntu-nl.
- ook de documentatie van de buren kan zijn voordeel doen met onze artikelen. Het is overigens niet gezegd, dat ze in de praktijk ook stukken van onze documentatie zullen gaan overnemen. Dat is volledig aan hen.
- het allerbelangrijkste: de Ubuntugebruikers in het Nederlandse taalgebied profiteren ervan, dat ze straks nog makkelijker goede documentatie kunnen vinden voor het oplossen van hun Ubuntuproblemen. En daar doen we het tenslotte allemaal voor!  :-)

Groet, Pjotr.

Beperkte samenwerking met de buren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/28, 10:20:07 »
toppie Pjotr
homemade HTPC

Offline Soul-Sing

  • Lid
Beperkte samenwerking met de buren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/28, 10:34:31 »
ja pjotr123, das het voordeel met beide benen in twee forums te staan. ;)
fijne reactie van anika trouwens.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Beperkte samenwerking met de buren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/28, 10:39:29 »
Citaat van: leoquant
ja pjotr123, das het voordeel met beide benen in twee forums te staan. ;)
fijne reactie van anika trouwens.
Ja, op individueel niveau was er al langer sprake van samenwerking: veel mensen zijn lid van beide fora.   :-)

Beperkte samenwerking met de buren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/28, 10:49:37 »
inderdaad
homemade HTPC

Beperkte samenwerking met de buren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/28, 10:51:05 »
Zo een Knowledge Base mis ik hier eigenlijk want daar heb je snel de nodige dingen in gevonden.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Beperkte samenwerking met de buren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/28, 11:13:24 »
Citaat van: asilnevs
Zo een Knowledge Base mis ik hier eigenlijk want daar heb je snel de nodige dingen in gevonden.
Hier ben ik het volledig mee eens, maar ik ben verheugd met deze samenwerking.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Tico

  • Lid
Beperkte samenwerking met de buren
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/28, 11:26:48 »
Citaat van: asilnevs
Zo een Knowledge Base mis ik hier eigenlijk want daar heb je snel de nodige dingen in gevonden.
Niets hield ons toch al tegen om er gebruik van te maken? Ik heb al geruime tijd de knowledgebase van hen in mijn favorieten staan. The best of both worlds