Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu boot niet meer na powerdown  (gelezen 856 keer)

madmesh

  • Gast
Ubuntu boot niet meer na powerdown
« Gepost op: 2008/03/07, 09:50:02 »
Mijn laptop; Dell Inspiron 1501 met Ubuntu Studio 7.10 wil niet mee booten.

Dit komt waarschijnlijk omdat deze plotseling uitging toen de accu leeg was. Wanneer ik Ubuntu opstart gaat het 1e deel goed; tot ik het Ubuntu Studio opstart scherm zie met de status balk. Wanneer de stus balk vol is en ik normaal gesproken bij het login scherm kom word het scherm zwart. Voordat het zwart word zie ik wel nog even links boven in het scherm een cursor knipperen. De laptop gaat niet uit, dus er is geen sprake van een power down of zo maar ik kan hier na niks meer doen.

Opstarten in Recovery mode gaat goed, wanneer deze gestart is krijg ik gewoon weer de prompt te zien. Alleen kan ik niet zo veel in de command line dus dan typ ik "reboot", dan herstart Ubuntu weer en begint het verhaal overnieuw.

Alle hulp word gewaardeerd.

Ubuntu boot niet meer na powerdown
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/07, 22:30:11 »
probeer na een Recovery-boot in de terminal "startx" te typen. Als die dan zegt dat niet beschikbaar is, typ dan "startx -- :1" (koppelteken koppelteken spatie dubbele punt 1)

Ubuntu boot niet meer na powerdown
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/07, 23:03:59 »
Lijkt mij een grafisch  probleem http://computertip.googlepages.com/grafischeomgevingherstellen

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

madmesh

  • Gast
Ubuntu boot niet meer na powerdown
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/08, 23:47:57 »
Het probleem heb ik nu niet meer, waarom weet ik niet. Start X heb ik gedaan in de recovery modus bij een eerdere poging en dit werkte. Nu boot Ubuntu dus gewoon weer, erg vaag en het probleem reproduceer ik liever niet :P