Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP kan Linux niet meer installeren  (gelezen 2990 keer)

HELP kan Linux niet meer installeren
« Gepost op: 2012/06/23, 16:25:06 »
Vandaag kreeg ik weer eens de melding dat ik ubuntu kon upgraden naar 11.10 dacht ik laat ik dat eens doen.. Tijdens deze upgraden kreeg ik fout meldingen.. En bleef hij hangen.. Deet echt niets meer.

Dus heb hem uit gedaan.. En starte hem opnieuw op.. De pc komt nu met foutmeldingen.

Hele lange lijst wat eindigt met

* Stopping anac(h) ronistic drom [ok]

Als ik een cd rom van Ubuntu 11.04 en start de computer op.. Knippert het scherm met wat teksten.. En vervolgens op met het zelfde verhaal wat te lezen is in de bijlage.

Heeft iemand een idee al ik nu het beste kan doen? Ik kan helaas geen andere cd rom maken. De ben bij dat ik een tablet heb om op deze forum mijn probleem voor kan leggen.

Edit: Ik heb nu ook eens geprobeerd op Windows erop te zetten, dit gaat helaas ook niet goed. Denk dat er toch iets aan de hand is met mijn pc. En als ik nu mij pc opstart, met een Ubuntu CD rom er krijg ik nu andere meldingen. Zie bijlage..

« Laatst bewerkt op: 2012/06/23, 18:35:16 door Jelle Ruben »
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline jan11000

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/23, 20:45:43 »
Misschien dit:
Opstarten vanaf de ubuntu livecd en fsck uitvoeren.

fsck via gparted.

Start de livecd van ubuntu.
Start gparted.
kies de harde schijf.(rechtsboven).
Met muis op partitie gaan staan, dan rechtertoets, dan check kiezen(dit is fsck).
Doe dit voor elke partitie, behalve swap en ntfs en fat32 en fat.
Doe dit voor elke harde schijf.

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/23, 22:34:20 »
Ja het is gelukt, 11.04 staat er nu weer op, de pc is nu een CD aan het maken van 12.04. Op zo'n langzaamste snelheid..... Ben benieuwd...
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/24, 19:46:19 »
Oeps, ik dacht dat ik 11.04 erop had gezet, maar dit is dus 10.04.

Nog niet zo erg. Maar kan je van 10.04 meteen naar 12.04? Of moet
je nog wel de tussen stap maar 11.04 maken?

Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline jan11000

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/24, 19:52:18 »
Ja je kan direct naar 12.04.

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/25, 12:31:57 »
Dat is goed nieuws, zal ik eerst even een CDtje regelen, en dan kan ik los...
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/25, 18:36:20 »
Mmh helaas loopt de installatie niet echt vlekkeloos. Als ik een nieuwere versie wil installeren van 10.10 naar 12.10, krijg ik op verschillende momenten een crash report. De ene keer bij het kopiëren van bestanden, en de andere keer bij taal pakketten controleren ofzo.

Zal het echt aan de cdrom liggen of kan het ook nog aan iets anders liggen (bijv. het geheugen?) Hardisk en cdrom-speler zijn net vervangen.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline jan11000

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/25, 18:59:10 »
Cd langzaam branden, dan is hij beter leesbaar.

Met memtest86 kun je het geheugen testen.
Memtest is een bootable cd die je de hele nacht moet laten lopen, aantal fouten moet 0 zijn.

Hier is ook een handige boot cd, http://www.ultimatebootcd.com/
http://www.hiren.info/pages/bootcd deze staat in de nieuwsgroepen
http://www.sysresccd.org/SystemRescueCd_Homepage
http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk
Ubuntu livecd
« Laatst bewerkt op: 2012/06/25, 19:03:54 door jan11000 »

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/26, 17:13:23 »
Ik heb onlangs de tip gekregen van iemand om even mijn geheugen bankjes om te draaien. Dit heb ik ook gedaan. Ubuntu 11.04 kan ik zonder probleem installeren.
Echter als ik 12.04 wil installeren krijg is steeds een foutmelding

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is een fout opgetreden bij het kopiëren van bestanden naar de Harde schijf:
{errono 5] Input/output error

Dit komt meestal door een gebrekkige cd/dvd schijf of speler, of een weigerende harde schijf.

Mogelijke oplossingen zijn het schoonmaken van de cd/dvd spel.
Cd/DVD op nieuw te branden op een langere snelheid.
Eventueel cd/dvd speler of harde schijf te vervangen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kan je vertellen dat cd dvd speler en hard disk nieuw zijn. En dat ik al voor de vijfde keer een cd heb proberen te maken, op een langzame snelheid.
Vreemde is wel dat ik 11.04  erwel op krijg maar 12.04 niet.

Als ik 11.04 erop kan krijgen, kan ik dan wel uitsluiten dat mijn  dvd/cd-speler, Harddisk en geheugen goed zijn??? Of gaat 12.04 er anders mee om?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/26, 18:28:44 »
Volgens mij las ik laatst een stuk over een bug in het brand-programma van 12.04 (?)
Kan je niet vanaf een USB stick werken ?
Anders K3B installeren, die had (dacht ik) geen last van de bug.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/26, 20:18:20 »
Citaat
krijg ik op verschillende momenten een crash report
Probeer toch nog memtest86 eens. Slecht geheugen maakt je computer onvoorspelbaar en je krijgt er de raarste fouten van. Het kan zo even goed lijken, en even later is het weer helemaal mis. Memtest86 is een goede manier om zekerheid te geven over je geheugen, laat deze gewoon een paar keer draaien, je hoort geen enkele fout te krijgen. Mocht je die wel krijgen is er iets mis.

(Zou me zo kunnen voorstellen dat de computer in eerste instantie het eerste geheugenbankje aanspreekt, en de tweede pas als daar noodzaak toe is. Op die manier zou het kunnen zijn dat omdraaien lijkt te helpen, maar heb je nog een probleem zodra de tweede aangesproken wordt. Geen idee of dat in de werkelijkheid zo is...)

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/29, 15:24:35 »
Ik heb ook geprobeerd via de usb te doen. maar daar kan ik hem niet van starten. Heb in de BIOS gekeken. maar die optie heb ik niet.

Het geheugenbankje wisselen. lijkt te werken. Ubuntu 11.04 erwel op gekregen. Alleen 12.04 krijg ik er maar niet op.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline sjarel

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #12 Gepost op: 2012/07/01, 12:11:43 »
In mijn laptop moet ik de originele brander,cd rom station plaatsen.Ik ga dan naar de bios en plaats de cd bovenaan.Exit en terwijl duw ik de schuif dicht met de installatie cd.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline bwman

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #13 Gepost op: 2012/07/01, 12:41:26 »
wel ik heb hetzelfde met linux mint versie geplaatst op een stick met unetbootin die geeft dezelfde foutmelding heb deze gedownload van de Duitse server er zal daar ergens toch niets zijn fout gelopen.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #14 Gepost op: 2012/07/01, 17:57:31 »
In mijn laptop moet ik de originele brander,cd rom station plaatsen.Ik ga dan naar de bios en plaats de cd bovenaan.Exit en terwijl duw ik de schuif dicht met de installatie cd.

Wat bedoel je nu met deze reactie? 
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline sjarel

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #15 Gepost op: 2012/07/03, 16:58:16 »
Telkens ik de live-cd gebruik dan moet ik de laptop zijn orgineel cd-romstation inbouwen.Ik ben geen geleerde maar ik laat mij niet bang maken. O0
Xubuntu 12.04 Lts

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #16 Gepost op: 2012/07/03, 20:53:31 »
Fijn.  Maar het heeft niet echt iets met mijn probleem te maken. Waarvoor ik deze topic heb aangemaakt.
Maar heeft iemand wel een goed werkende live cd van Ubuntu 12.04?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #17 Gepost op: 2012/07/04, 08:00:47 »
Jawel, Sjarel heeft wel een punt. Het hoeft niet eens aan de cd te liggen, maar het kan ook een gebrekkig station zijn. Koop eens voor 15 euro een dvd spelertje en probeer het met dat ding? Kun je altijd nog ruilen ;)

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #18 Gepost op: 2012/07/04, 08:37:27 »
Volgens mij heb ik het al eerder gezegd, er zit al een nieuwe cdrom speler in (van paar weken oud. En om weer één te kopen gaat mij te ver, want dat zal de derde worden, en na die derde een vierde??
Verder gaat het met Ubuntu 11.04 branden en instaleren wel goed. Daarom denk ik dat het niet aan de cdrom speler ligt.

En ja had Sjarel het even beter moeten verwoorden, want uit zijn eerste post kan ik niet uitmaken, dat hij bedoelde van "koop eens een andere cd speler".
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline sjarel

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #19 Gepost op: 2012/07/04, 12:06:51 »
Het orginele cd-rom station dat in je laptop of pc zat dat moet je plaatsen(als het niet weg gegooid is).
In mijn bios herkent de laptop het nwe cd-romstation niet.
Als ik de orginele plaats dan verschijnt het merk v/h cd-station.
Xubuntu 12.04 Lts

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #20 Gepost op: 2012/07/04, 18:13:03 »
Het is mogelijk dat de jumpertjes nu verkeerd staan doordat je iets aan de aansluiting veranderd hebt.

- IDE hd en IDE cd-rom op aparte kabel: allebei op master
- IDE hd eerst op kabel (vanaf moederbord), IDE cd-rom tweede: hd master, cd slave

Als dit niet lukt: hoe zijn je drives nu exact aangesloten? IDE/SATA, wat op welke kabel en wat eerst (als er twee op één kabel zitten)?
Hoe was het oorspronkelijk?
Bene diagnoscitur, bene curatur

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #21 Gepost op: 2012/07/04, 20:23:26 »
Ik ga de originele cd speler er niet inzetten,  omdat die echt dood is,  en niets meer doet.  En die er nu in zit heeft geen problemen met 11.04, alleen met 12.04. Verder branden en lezen van cd's en dvd's werken goed.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #22 Gepost op: 2012/07/05, 20:31:10 »
Is het ondertussen al gelukt om Memtest86+ eens te proberen?
Baat het niet, dan schaadt het niet...

Offline sjarel

  • Lid
Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #23 Gepost op: 2012/07/05, 22:52:17 »
Bij mij werkt de niet orginele cd-rom ook goed.Ik kan niet weg met de live cd dan.
Er bestaat ook upgrade via het internet.Maar steek aub de defecte cd rom  erin.De elektonica(driver) kan mss nog werken.Bij zo een installatie wordt gans je systeem afgetast.
In het begin van 12.04 dan kon je een internet upgrade doen.Waar het nu staat weet ik niet.(duurtijd is wel ca 3 à 4 hr).Achteraf plaats je toch gewoon het goed cd-rom station.Ik doe dat zo.
Xubuntu 12.04 Lts

Re: HELP kan Linux niet meer installeren
« Reactie #24 Gepost op: 2012/07/14, 15:49:14 »
@overdenkamp, excusses voor een late reactie.  Doordat ik een poos onderweg ben geweest voor het werk, heb ik dit nog niet kunnen doen. Maar zal zeker gaan doen.

Deze test laat zien of mijn geheugenbankjes goed werken?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?