Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Icidu usb adaptor wireless 300n  (gelezen 1349 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Icidu usb adaptor wireless 300n
« Gepost op: 2012/06/05, 20:56:15 »
Ik heb een Fritsbox en een   IBM  R35 laptop, dus hij is is oud(ubuntu,11:10) normaal valt steeds de verbinding weg, dus had het idee om de boven genoemde adapter aan te schaffen voor versterking, nadat ik gelezen had dat Pjotr de 150n in het bezit had en werkte.
de ontvangst is slecht komt maar 1 mb per sec door.
Is dit wel de juiste aanschaf geweest, voor z'n oude laptop (kan hem nog altijd terug brengen/omwisselen) omdat deze type te nieuw is of kan er wat anders aan de hand zijn?
« Laatst bewerkt op: 2012/06/05, 20:57:49 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Icidu usb adaptor wireless 300n
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/05, 21:06:50 »
Mogelijk is het signaal gewoon te zwak? Probeer eens een ander kanaal:
http://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Icidu usb adaptor wireless 300n
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/07, 12:14:52 »
Even terug koppelen, nadat ik de diverse mogelijkheden had geprobeerd
In de Fritzbox, zit ook een mogelijkheid om te zien welke kanalen storend zijn voor jou, om zodoende te bepalen welk kanaal het meest geschikt is voor mij, hij stond op automatisch en het meeste in mijn omgeving gebruikte kanaal 11, kanaal 1 was voor mij de beste optie.
Heet signaal bleef laag 1mb/s, ben erna met diverse distro live cd/dvd aan de gang gegaan om te zien of deze een sterker signaal konden krijgen.
Bij mint LXDE was er gelijk signaal, die bleef wel beperkt tot 12- 20 mb/s en bij Solus Os kwam het zelf tot 200 mb/s, in mint LXDE gaf hij aan dat hij als driver Ath-9k-htc gebruikte, bij connectie informatie.
Uiteindelijk heb ik windows stuurprogramma's via  ndiswrapper gebruikt, van de XP, dit gaf dan 54 mb/s , misschien is dit nog te verbeteren ??
Tevens lijkt het er op dat er wel drivers zou bestaan, die een optimaal mb/s zou geven, tja welke ??