Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: werkbalk boven  (gelezen 473 keer)

Offline Eller

  • Lid
werkbalk boven
« Gepost op: 2013/12/24, 21:54:38 »
Bovenaan rechts staat de werkbalk met o.a. datum en tijd. Geheel rechts staat "sessie" met de naam van de gebruiker. Klik je daar op dat krijg je zes opties. (herstart/afsluit en zo)
Ik wilde daar opties uit weg hebben, zoals slaapstand en afmelden, maar daarmee ben je meteen de hele sessie-knop kwijt.

Twee vragen: Is die terug te krijgen en indien "ja" is hij dan te editten?
'k Zie je weer...

Offline heir4c

  • Lid
Re: werkbalk boven
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/24, 23:52:13 »
Is dat Xubuntu? Ik denk het want Ubuntu met Unity kan je daar niets aan veranderen.
Als het Xubuntu is dan zou je met de rechter muisknop kunnen klikken en dan de eerste optie kiezen (iets met 'toevoegen', Het is uit het hoofd want ik heb momenteel geen  Xubuntu install in de buurt. En ik weet niet welke opties er nog aanwezig zijn in de huidige versie. Dus kijk daar eens en dan zou je bijvoorbeeld kunnen kiezen voor alleen een herstart en uitzetten knop te kiezen om daar te plaatsen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: werkbalk boven
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/25, 00:02:46 »
Is dat Xubuntu? Ik denk het want Ubuntu met Unity kan je daar niets aan veranderen.

Ehm, dat kan wel hoor. Via Dconf-editor.
org --> gnome --> desktop --> lockdown

Daar kun je e.e.a. uitschakelen.

Offline Eller

  • Lid
Re: werkbalk boven
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/25, 11:49:47 »
@Vistaus;
Gevoelsmatig moet ik zijn waar jij aangeeft. Maar je neemt even te grote stappen voor een beginneling.
Met hulp van Krusader kwam ik met zoekterm "lockdown" in een diep weggestopte map en daar in een xml bestand.
Daar is met de Krusader editter (of gewoon met leafpad) wel aan te passen. Alleen: Hoe heet wat je aan moet passen.
Ik liet zoeken naar seesion (omdat de betreffende knop sessie manager heette, maar bij de enkele treffer die hij dan vindt kun je alleen voorkomen dat andere gebruikers iets wegschrijven.

Kun je me verder helpen?
Het is geen halszaak, hoor, want onder het menu kun je ook afmelden, maar rechtsbovenin ging directer...
'k Zie je weer...

Offline Tom

  • Lid
Re: werkbalk boven
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/25, 11:57:11 »
Simpel (xuby) op de werkbalk ,rechter klik , Nieuwe elementen toevoegen ,kiezen voor Aktie knoppen ,toevoegen ,op die toegevoegde actie knop ,rechts klik en eigenschappen daar is alles in te stellen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Eller

  • Lid
Re: werkbalk boven
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/25, 12:39:06 »
Bijna goed, Tom.
Inderdaad simpel, maar dat is zwemmen ook (zei ik tegen mijn Egyptische schoonzoon)
rmk op werkbalk boven, werkbalk//nieuw element toevoegen/ en daar niet de aktieknop, maar de knop voor sessiemenu.

Nou nog het deel van mijn vraag: is dat sessiemenu te editten?
« Laatst bewerkt op: 2013/12/25, 12:42:31 door Eller »
'k Zie je weer...

Offline Tom

  • Lid
Re: werkbalk boven
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/25, 12:56:03 »
U kunt die verwijderen ,en ook weer toevoegen ,staat ook bij Nieuwe elementen toevoegen  moest u die weer willen terug hebben ;-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: werkbalk boven
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/25, 13:18:07 »
@Vistaus;
Gevoelsmatig moet ik zijn waar jij aangeeft. Maar je neemt even te grote stappen voor een beginneling.
Met hulp van Krusader kwam ik met zoekterm "lockdown" in een diep weggestopte map en daar in een xml bestand.
Daar is met de Krusader editter (of gewoon met leafpad) wel aan te passen. Alleen: Hoe heet wat je aan moet passen.
Ik liet zoeken naar seesion (omdat de betreffende knop sessie manager heette, maar bij de enkele treffer die hij dan vindt kun je alleen voorkomen dat andere gebruikers iets wegschrijven.

Kun je me verder helpen?
Het is geen halszaak, hoor, want onder het menu kun je ook afmelden, maar rechtsbovenin ging directer...


Dconf-editor is een programma wat standaard geïnstalleerd is. Open dat en navigeer naar wat ik zei in mijn vorige post.

Offline Eller

  • Lid
Re: werkbalk boven
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/25, 14:09:12 »
@Tom;
Ik zat er onder het eten over te denken, maar in feite is jouw antwoord gewoon goed.
Onder die actieknop staat minder dan bij het sessiemenu, maar wat er onder sessiemenu meer staat, wilde ik nou juist weg hebben.

@Vistaus;
Ik heb gekozen toch de sessieknop terug te zetten en ga straks kijken of ik de editter kan laten doen wat ik wil.
Gewoon nieuwsgierig en leergierig.
Als het kan, wil ik ook weten hoe....

Maar: Eerst familie-kerst-bezoek

Fijne dagen allemaal!
'k Zie je weer...