Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 lts  (gelezen 1983 keer)

Offline sosso

  • Lid
Ubuntu 12.04 lts
« Gepost op: 2012/04/19, 18:38:28 »
FORUM,
wanneer komt boven genoemd b.s uit krijg ik daar bericht van en is het verstandig dan over te gaan

groeten sosso

Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/19, 19:00:16 »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/19, 19:34:54 »
26 April komt hij officieel uit.
Hecht je waarde aan betrouwbaarheid en stabiliteit dan is het verstandig om dan even te wachten, bijvoorbeeld tot 19 Juli dan komt Ubuntu 12.04.1 uit. (Dat is gewoon 12.04 met alle updates, dan zijn alle kinderziekten er een beetje uit).

Hier draait Ubuntu 12.04 al prima zonder problemen, maar de risico's dat er toch problemen opduiken zijn (zeker nu het nog in Beta is) altijd aanwezig.
Meestal zijn er weinig problemen bij een snelle overstap, maar als je echt zeker wil zijn dan is het verstandig nog even te wachten. (Zoals met alle software, hetzelfde advies (om even te wachten) gold bijvoorbeeld ook bij Windows 7 toen hij net uitkwam)

Ik vermoed dat een overstap op 26 April ook probleemloos zal gaan, maar voor pure zekerheid en betrouwbaarheid is nog even wachten, zoals altijd, aan te raden ;)

PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/19, 23:21:18 »
@Sjoerd: "zeker nu het nog in bèta is"
Kennelijk heb je het nieuws gemist want ze zitten bij RC ;)
http://iloveubuntu.net/ubuntu-1204s-rc-iso-call-testing

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/19, 23:37:32 »
FORUM,
wanneer komt boven genoemd b.s uit krijg ik daar bericht van en is het verstandig dan over te gaan

groeten sosso

Zoals Sjoerd al zegt kun je meestal beter een tijdje wachten na de release om er zeker van te zijn dat de meeste bugs er uit zijn.

Als je liever niet wilt wachten en je wilt het toch snel proberen dan kun je een aparte partitie maken mat daarom de nieuwe versie en de oude nog even aan te houden.
Als alles goed draait op jou systeem en je al je programma's probleemloos kunt draaien dan kun je zonder problemen over gaan.

Ik draai Xubuntu al een tijdje en het werkt prima op mijn systeem maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden net als bij mij Ubuntu voor geen meter werkt en het bij anderen juist probleemloos draait.
ik ga dus gelijk over als het komt naar 12.04 en eigenlijk ben ik al over ondanks dat ik 11.10 nog er naast heb staan.

Ik zou het gewoon een keer proberen om te zien wat het doet. Op een aparte partitie kan het geen kwaad en kun je het altijd weer verwijderen als het niet goed werkt en kun je wachten tot ze wat verder zijn.

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/20, 18:45:10 »
Ligt er maar aan. Heb je een zakelijke computer met de laatste lts hoef je geen haast te maken.
prive en met een tussenversie zie ik echt totaal niet waarom te wachten op een volgende puntuitgifte.
Allemaal napraterij weer omdat het eens en keer zo voor kwam.

En wie wil upgraden kan het net zo goed nu doen ipv nog een week te wachten.
Zoveel gaat er niet meer veranderen en de updates krijg je toch wel.




Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/20, 23:41:50 »
Vandaag al de PC´s  geïnstalleerd met de daily built van  20 april xuby ,loopt alles prima en die paar updates die nog komen .. geen probleem toch.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/21, 03:07:48 »
@Dave Dat is waar, ik heb dan ook meerdere keren herhaald dat het hoogstwaarschijnlijk geen problemen oplevert als je bij de uitgave op 26 april meteen overstapt.

Maar als je echter betrouwbaarheid wil, en niet per se het nieuwste van het nieuwste meteen wil hebben, dan is het wellicht verstandig even te wachten tot aan de puntuitgave. Elke splinternieuwe release heeft relatief veel bugs, het overgrote deel hiervan is na de puntuitgave wel opgelost. Dat geldt voor ieder stuk software dat bestaat.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/21, 11:48:14 »
@Sjoerd: "Elke splinternieuwe release heeft relatief veel bugs, het overgrote deel hiervan is na de puntuitgave wel opgelost. Dat geldt voor ieder stuk software dat bestaat. "

Dus eigenlijk is 12.04 dan buggy omdat de apps die wel GNOME 3.4 zijn nog de oude 3.4.0 zijn en niet de puntuitgave 3.4.0.1
Nee, dat gaat er bij mij niet in. Er zullen heus wel bugs zijn, maar het is niet per definitie zo dat het voor ieder stuk software geldt. Daarbij zijn voor 12.04 de meeste bugs er al uit. Er zijn nog wel bugs, maar dat zijn relatief kleine. Voor dagelijk gebruik is het nu met de RC al prima te gebruiken en betrouwbaar genoeg :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 lts
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/21, 15:01:24 »
Strikt genomen is het correct te stellen dat splinternieuwe software relatief veel bugs heeft: zie het woordje: relatief. Maar het is inderdaad onnodig op voorhand schrik te hebben voor nieuwe software omwille van de mogelijke bugs. De mate en ernst van bugs in nieuwe software hangt af van de kwaliteitscontrole gedurende de ontwikkeling van de software, en kan dus wel sterk verschillen tussen software. Voor Ubuntu geldt wel dat een "stabiele" uitgave heel goed door het grote publiek te gebruiken is.