Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: help ????? cd-labels  (gelezen 1350 keer)

madmax1960

  • Gast
help ????? cd-labels
« Gepost op: 2009/04/28, 19:39:06 »
dag allemaal ik werk sinds kort met ubuntu ben tevreden vroeger windows vista ik ben ook een film frik daar om gebruikte ik in vista.  easy cd-dvd creator en dat met het papier van easy - computing  heeft er iemand een idee wat voor soft onder ubuntu dit soort papier en instellingen ik zou kunnen gebruiken (ik heb al een aantal nieuwe films maar ik vind niet de gepaste soft om mijn cd-labels te drukken )anders moet ik telkens naar vista overschakelen om cd-labels te maken dit vind ik te gek nu ik ubuntu prima vind.

(diameter 116 mm , bovenkant 16,21mm   linkerkant 47 mm   openning midden 40 mm

alvast bedankt

groeten madmax

Offline track

  • Lid
Re: help ????? cd-labels
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/28, 19:44:42 »
Hoi madmax,

het is misschien geen kant-en-klaar, maar ik heb de labels gewoon met de gimp gemaakt en gedrukt.
Je kunt er alles precies instellen. (wel handmatig, maar maakt voor mij niet uit)

track

madmax1960

  • Gast
Re: help ????? cd-labels
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 20:07:00 »
Hoi madmax,

het is misschien geen kant-en-klaar, maar ik heb de labels gewoon met de gimp gemaakt en gedrukt.
Je kunt er alles precies instellen. (wel handmatig, maar maakt voor mij niet uit)

track

ok als dit werkt is dit voor mij ok maar hoe stel ik dan mijn pagina in . voor easy-computing (A4 BLAD TWEE LABELS OP EEN BLAD MET AFMETINGEN ZOALS HIER BOVEN VERMELD

Offline track

  • Lid
Re: help ????? cd-labels
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 20:26:25 »
En de afstand tussen de twee schijven ?

(midden tot midden of bovenkant tot bovenkant)

edit: ik heb de afstand van 40 mm tussen de twee schijven verondersteld (zoals je boven zei. Lijkt mij een beetje veel, maar ja)
en een gimp - schets ervan gemaakt.
Het resultaat vind je in de bijlage.  Dus heb je iets om zelf verder te borduren.

De hulplijnen zitten op de onderste laag,
jouw plaatjes moet je best op de bovenlaag zetten en de onderste laag dan niet mee printen.

Vriendelijke groet,

track
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 21:07:11 door track »

madmax1960

  • Gast
Re: help ????? cd-labels
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/29, 08:36:50 »
In glabels vind je deze ook en die kan je installeren via software installeren/verwijderen.
(of in synaptic) Glabels en dan heb je heel veel voorbeelden van hoe het moet printen. Dus idd 2 onder elkaar en zo.

Omdat ik alle proggies in Ubuntu niet zo zo vind om hoesjes mee uit te printen doe ik het
onder Wine met Easy cover print. Lekker makkelijk.





de cover zelf is geen probleem maar het is de cd-label waar ik het moeilijk mee heb het moeten de juiste afmetingen zijn anders is mijn blad aan de vaantjes  . Easy cover krijg ik niet aande praat onder wine.
vervelende zaak zeg.

groetjes madmax