Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?  (gelezen 5749 keer)

hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Gepost op: 2010/03/27, 08:43:03 »
Hoi,

Ik heb Ubuntu geïnstalleerd op mijn mini pc.
maar ik krijg mijn microfoon niet werkend met skype.
wat ik ook probeer het lukt niet.
als ik het werkend heb kan ik windows er afgooien,
waar de microfoon gewoon werkt.

mvgr Stefan
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline chaos7

  • Lid
Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/27, 08:47:20 »
ik dacht dat ekiga voor ubuntu is wat skype voor windows is.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/27, 10:25:11 »
Allereerst welkom :)

Welke Ubuntu-versie en -variant gebruik je? Bijvoorbeeld Ubuntu 9.10, of Kubuntu 8.04.

jesse2314

  • Gast
Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/27, 10:32:54 »
welkom plankgas ;) =D 

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/27, 12:18:11 »
Hoi,
bedankt voor de reactie's.
ik heb ubuntu 9.10 geinstalleerd.
op een packard bell kav60 mini laptop.
was ik vergeten te vermelden
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/27, 12:55:45 »
Om je vraag te beantwoorden is het makkelijk om wat extra informatie te hebben.

1) Wat voor microfoon is het? Eentje die in de geluidskaart gaat, (rond, langwerpig plugje,) of is het eentje met USB aansluiting? (Dezelfde als voor USB-sticks.)
2) Kun je wel geluid afspelen?

Als bij 1 het antwoord in de geluidskaart is, en bij 2 ja, kijk dan eens naar de geluidsvoorkeuren. (rechtermuisknop op het geluidsicoontje rechtsboven.)

Offline Drummies

  • Lid
Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/27, 13:09:29 »
Probeer eens het volgende.
Installeer het pakket '-backports-modules-alsa-karmic-generic' m.b.v  Synaptic Pakketbeheer  en de interne microfoon zou moeten werken. (in het Ubuntu-systeem menu onder 'Systeem'» 'Beheer'» 'synaptic pakketbeheer').

of m.b.v de terminal
sudo apt-get install linux-backports-modules-alsa-karmic-generic
Skype heeft nog steeds problemen met het opnemen van uw stem m.b.v de interne microfoon.Misschien helpt het om de uitgang v/d luidsprekers alleen op het linker kanaal in te stellen ! Externe microfoons lijken te werken zonder enig probleem..

Microfoon versterking kan worden bereikt m.b.v het instellen v/d geluids voorkeuren (in de Ubuntu-systeem menu onder 'Systeem»»Voorkeuren »»Geluid 'en de toegang tot de invoer tab).Echter er is nog steeds kans op een sterke elektronische ruis.  
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/27, 13:33:14 »
onder ubuntu werkt het wel,
maar onder skype niet :( :'(
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/27, 17:53:36 »
Hallo, heb hetzelfde probleem hier (Ubu 9.10), soms werkt de microfoon in Skype en soms niet. In het laatste geval kan ik (meestal, moet wel eerst aan wat knoppen draaien) wel m'n stemgeluid opnemen met de geluidsrecorder van Ubuntu. Dat geluidssysteem van 9.10 rammelt naar mijn smaak hier en daar, ik ga mede hierom snel 10.04 installeren, in de hoop dat dat beter werkt.

Maar er is nog iets. Skype voor Linix is bètasoftware. Zoek eens op internet naar "Suse skype mic" of "Fedora skype mic" en je komt verdacht veel van dit soort foutmeldingen tegen. Kan dus ook gewoon aan Skype liggen. Ik pak voorlopig maar weer gewoon de ouderwetse telefoon...

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/27, 18:32:18 »
Rechtsklikken op geluidspictogram -> Geluidsvoorkeuren. Tabblad Invoer. Selecteer daar de juiste microfoon.

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/27, 22:03:33 »
op beide geen succes,
had ik al geprobeerd ???
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/28, 13:08:23 »
Heb je in Skype als geluidssysteem Pulse geselecteerd? Heb je tevens de allerlaatste versie van Skype?

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/28, 17:34:52 »
Bij mij deed de microfoon het ook niet (UNR 9.10, skype).
Toen ik Pulse verwijderd had werkte alles perfect. (Volgens website van Skype heb je Pulse nodig, maar ik heb het nu op een Packard Bell dot en een Acer AA150 draaien, beide zonder Pulse!)

Gr
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 2010/03/28, 17:37:14 door Pfoeh »
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/13, 15:43:51 »
Hallo, late reactie maar wellicht heeft iemand hier nog wat aan. Ik heb zojuist de microfoon in Skype werkend gekregen, in Ubuntu 10.04b. Oplossing bleek, zoals Pfoeh al aangaf, om Pulseaudio te verwijderen en alsa te installeren. Heb dit via Synaptic gedaan. Met Pulseaudio worden nog een paar bestanden verwijderd. Voor alsa ook even de alsamixer-gui aanvinken, daarmee kun je de opname- en weergaveniveaus van de verschillende componenten instellen.

Enige probleem is dat de volumeknop nu uit de bovenste menubalk is verdwenen en daarmee ook de sneltoetsen voor harder en zachter. Volume aanpassen moet dus via genoemde mixer, die ik in dezelfde menubalk heb geplaatst, dus eigenlijk is er helemaal geen probleem! :-)
« Laatst bewerkt op: 2010/04/13, 15:46:35 door Paul Matthijsse »

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/13, 15:49:42 »
Tja, maar dan mis je alle geweldige voordelen van PulseAudio, zoals het volume per toepassing bepalen...

Re: hoe krijg ik mijn microfoon inwerking?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/13, 16:17:42 »
Ik heb liever Skype werkend dan die geweldige toepassingen die Pulseaudio allemaal te bieden zou hebben. Als m'n mic niet werkt, is het geluidssysteem niet goed!

Ik woon overigens in Frankrijk en kan simpelweg geld besparen door via Skype naar Nederland te bellen, scheelt letterlijk een slok op een borrel... :-)