Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wel WLan met live-cd niet meer na installatie  (gelezen 1260 keer)

ivomeijer

  • Gast
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Gepost op: 2008/03/18, 13:39:59 »
Hallo allemaal,

Ik heb vanochtend Ubuntu 7.10 geinstalleerd. Dit nadat ik deze eerst geprobeerd had van de live-cd. Bij gebruik van de live-cd werkte alles, maar na installatie werkt wlan niet meer. Ik gebruik een sitecom wl-141 pci kaartje voor mijn wlan verbinding. Mijn wlan is overigens mijn enige internetverbinding (heb geen kabel liggen).

In het hardware overzicht staat mijn kaartje vernoemd als ISL3886 [Prism Javelin/Prism Xbow]. Wat mij opviel is dat bij het hardware overzicht van de live-cd een extra tabje onder staat met networking wireless control. Bij de geinstalleerde versie heb ik dat tabje niet. (Zie ook de screenshots hieronder). Wie weet wat ik moet doen. Vast bedankt.

Ivo

LIVE-CD





Na installatie


Offline Petervdw

  • Lid
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/18, 14:16:22 »
Aan ivomeijer
Lijkt op een update tekort. Eerst doet ie het wel op live cd. Na installatie volgen ca 200 updates. Ik zou eerst met een ethernetkabel proberen te updaten.
Daarna verder wroeten.
Vr.groet, peter

ivomeijer

  • Gast
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/18, 15:37:18 »
Ok. Ga ik vanavond even mijn pc naar mijn router verplaatsen om proberen te updaten.

Groet Ivo

Offline Petervdw

  • Lid
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/18, 16:24:09 »
Aan ivomeijer
Geen lange utp kabel?
peter

ivomeijer

  • Gast
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/18, 21:45:06 »
Nee, die had ik dus niet. Heb ik net even gehaald. Ik heb inmiddels alle updates gedraaid, maar het probleem is niet verholpen. Ik lees bij verschillende reacties verschillende resultaten met ndiswrapper, maar ook dat dit niet zou werken voor deze kaart. Wat is nu dus verstandig te doen?

Overigens ziet Ubuntu dus wel een wlan pci kaartje, maar geeft hij in het nm-applet geen draadloze netwerken aan die hij gevonden heeft. Als ik mijn netwerk handmatig probeer in te voeren dan lukt dat niet.

Groet en bedankt voor het meedenken.

Ivo

Offline Petervdw

  • Lid
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/18, 22:06:44 »
Aan ivomeijer
Kennelijk wordt de driver niet opgepakt. Bij Ndiswrapper moet je de Windows drivers gebruiken. die staan op het installatie schijfje. (misschien ingepakt) Het zijn een XXXX.sys en een XXXX.inf. Zet die ergens op je HD.
Als je Ndiswrapper wil proberen, dan kun je die installeren via de synaptic. ndistk aanvinken, de twee andere eronder komen vanzelf mee. Via Systeem>Beheer>Windows wireless drivers verder gaan.
Vr.groet, peter

ivomeijer

  • Gast
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/18, 22:09:15 »
Bedankt. Ik ga het proberen.

ivomeijer

  • Gast
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/18, 22:29:22 »
Ik heb het geprobeerd, maar zonder resultaat. Bij beheer>wireless windows drivers zegt hij bij Hardware present: Yes. Dus de hardware ziet hij wel. Ik heb de drivers van mijn cd geprobeerd en nog een paar andere drivers die op een ander forum aangeraden worden voor de wl-141 omdat de standaart sitecom drivers niet zouden werken, beiden dus zonder resultaat.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

Groet Ivo

Offline Petervdw

  • Lid
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/18, 22:45:15 »
Aan ivomeijer
Via de mailer heb ik je een emailtje gestuurd.
Vr.groet, peter

ivomeijer

  • Gast
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/18, 22:57:59 »
En ik heb via de mailer weer geantwoord.

Groet Ivo

Offline Petervdw

  • Lid
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/18, 23:15:13 »
Aan ivomeijer
Je mail ontvangen. Je begrijpt dat ik dit alleen om privacy redenen zo via email doe. Om op je vraag terug te komen, Er zijn plenty kaartjes die het zonder meer doen met Ubuntu, zie:    http://linux-wless.passys.nl/index.php
Alles met de driver RT2500 van Ralink werkt. Van Belkin heb ik ook z'n kaartje liggen.
De Belkin WirelessG USB Network Adapter F5D7050 versie 3000 heb ik ook werkend gekregen met de driver RT73 van Ralink, zelfs een vertaling en herziening voor geschreven. Let op want versie 4000 werkt weer met een andere driver.
Ik had nog vage plannen om de RT 61 van Ralink ook te vertalen en te herzien, maar binnenkort komt een nieuwe Ubuntu versie HH, en dan zijn er weer veel mogelijkheden toegevoegd, misschien deze ook wel, dus ik wacht even.
Het beste koop je iets met ruil garantie. Een schappelijke computerwinkel met eigen reparatie/installatie dienst doet dat wel.
Vr.groet, peter

ivomeijer

  • Gast
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/19, 00:00:46 »
Aan Petervdw en anderen met hetzelfde probleem
Ik heb hem toch nog aan de praat gekregen. Vond hier: http://forum.ubuntu-nl.org/message/31954 een linkje naar vervangende drivers voor de wl-141 (http://download.fujitsu-siemens.com/Download/ShowDescription.asp?SoftwareGUID=3B928095-EEEE-4194-91A7-E0CBE2D28B56). Zijn niet echt voor de wl-141, maar zouden wel moeten werken. Deze gedownload en gekoppeld via Systeem/Beheer/Windows Wireless Drivers. Hierna opnieuw opgestart en toen kon ik hem via het nm-aplet verder instellen.

Peter hartelijk bedankt voor je hulp en tijd.

Ivo

Offline Petervdw

  • Lid
Wel WLan met live-cd niet meer na installatie
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/19, 10:07:49 »
Aan ivomeijer
Gefeliciteerd. Heel knap. Toch tamelijk laat geworden zag ik. ;-) Bedankt voor je links. Genoteerd. Via Ndiswrapper nog niet zo veel zien slagen. Succes met de verbinding.
Vr.groet, peter

Wil je het topic als solved markeren, dat scheelt een berg leeswerk.