Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NoScript verhindert Protonmail login in Firefox  (gelezen 537 keer)

NoScript verhindert Protonmail login in Firefox
« Gepost op: 2017/10/02, 19:01:45 »
os = Xubuntu 16.04

De laatste versie van NoScript zorgt ervoor dat ik niet meer via Firefox kan inloggen op mijn Protonmail(PM)-account. PM schrijft : "It seems the latest version of NoScript that was released last night is not compatibility with ProtonMail on Firefox and Tor.
Please try to disable/remove the extension and then restart the browser."

Op de NoScript review pagina in Firefox is eergisteren aangegeven dat dit probleem zich voordoet en werd er om een oplossing van de makers van NoScript gevraagd omdat het geen optie is om deze belangrijke add-on te verwijderen of steeds te disablen/enablen en men (net zoals ondergetekende) ook afhankelijk is van z'n Protonmail-account. Tot mijn verbazing heeft Firefox en/of NoScript deze bijdragen er gewoon maar afgekukeld. Blijkbaar beviel het deze of gene niet. Vreemde gang van zaken in mijn ogen. 

De 'oplossing' van PM is nogal kort door de bocht en biedt ook geen echte oplossing.

Eindresultaat is dat PM en NoScript-gebruikers - hopelijk voorlopig - de pineut zijn.  Via Chrome/Chromium doet zich dit probleem niet voor.

Heeft iemand een tip hoe dit probleem - zeg maar - 'aan te pakken' (lees : dat inloggen met PM bij gebruik van No-Script weer werkt) wanneer Mozilla en (mogelijk) No-Script niet willen luisteren en opmerkingen hieromtrent blijkbaar simpelweg 'deleten' in een review? 
Een boek doet het altijd...

Offline rico70

  • Lid
Re: NoScript verhindert Protonmail login in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/02, 20:38:23 »
Is zo te zien al gefixed
Citaat
v 5.1.1
=============================================================
x Fixed regression breaking webworkers (e.g. on Protonmail)
Hier heb ik er met zowel Firefox en de Tor Browser Bundle geen last van

Re: NoScript verhindert Protonmail login in Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/02, 20:43:32 »
Als je zeker weet dat je op een veilige site zit kun je NoScript voor die site tijdelijk uitschakelen door te kiezen voor 'Alles op deze pagina tijdelijk toestaan'.

Een betere optie is om onder NoScript te kijken welke enkele delen je 'tijdelijk toestaat' zodat de betreffende site werkt.
En als je vaker op die site terug komt en zeker weet dat het veilig is kun je die delen ook definitief toestemming verlenen.

Zo moet je bijvoorbeeld voor marktplaats.nl ook marktplaats.net en marktplaats.com vrijgeven om de site volledig werkend te krijgen.
Terwijl bijvoorbeeld adomic en analytics bij mij wel gewoon geblokt blijven zonder dat dat effect geeft op de weergave (want die draaien op de achtergrond).

NoScript vereist soms wat (eenmalige) instellingen om goed zijn werk te doen en toch sites goed te laten werken.
« Laatst bewerkt op: 2017/10/02, 20:46:02 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: NoScript verhindert Protonmail login in Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/03, 13:42:06 »
@rico : klopt! Hebben ze vlot gedaan ^-^
Een boek doet het altijd...