Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mark Shuttleworth: "Ubuntu moet één OS worden, van telefoon tot supercomputer"  (gelezen 815 keer)



Dus hij wil Apple en MS achterna... mooizo! Go Ubuntu! :)

Ik ga daar mee akkoord in zoverre dat basis-functionaliteit in het OS vervat zit. Ik ga niet akkoord om een algemene desktop uit te bouwen die voor alle systemen/gebruikers gaat. Ik geloof nog altijd dat iedere omgeving zijn  eigen specifieke (dekstop)-omgeving vereist. Er is m.i. een groot verschil in het werken met een touch-screen en het werken met een "klassieke" desktop met muis en toetsenbord. Als ontwikkelaar die veel bestanden moet accessen en vrij veel tekst (dixit code) moet ingeven, heb ik geen boodschap aan het vingerwerk van een aanraakscherm.
Als ik die verschillen in ogenschouw neem, zou ik helemaal niet pleiten voor een "standaard" manier van interface noch een "standaard" manier van werken. Dat is trouwens in tegenstrijd met de linux-filosofie.

Mooi als het ook op bestaande telefoons en tablets toe te passen is.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.


Dus hij wil Apple en MS achterna... mooizo! Go Ubuntu! :)

Ik ga daar mee akkoord in zoverre dat basis-functionaliteit in het OS vervat zit. Ik ga niet akkoord om een algemene desktop uit te bouwen die voor alle systemen/gebruikers gaat. Ik geloof nog altijd dat iedere omgeving zijn  eigen specifieke (dekstop)-omgeving vereist. Er is m.i. een groot verschil in het werken met een touch-screen en het werken met een "klassieke" desktop met muis en toetsenbord. Als ontwikkelaar die veel bestanden moet accessen en vrij veel tekst (dixit code) moet ingeven, heb ik geen boodschap aan het vingerwerk van een aanraakscherm.
Als ik die verschillen in ogenschouw neem, zou ik helemaal niet pleiten voor een "standaard" manier van interface noch een "standaard" manier van werken. Dat is trouwens in tegenstrijd met de linux-filosofie.

Hangt ervanaf. Je kunt ook een toetsenbord aan een tablet koppelen. Plus het hangt ook van je toetsenbord onscreen af. Onscreen toetsenbord heeft een trackballetje erop zitten om de cursor makkelijk en te kunnen verplaatsen en makkelijker tekst te kunnen selecteren i.c.m. de onscreen SHIFT-toets.
http://webos-ports.org/wiki/File:VirtualTrackball.png

Offline MKe

  • Lid
Grote plannen, we wachten de uitvoering rustig af.

Als dat maar niet wordt verwezenlijkt door een Windows 8-blunder te maken: desktops, laptops en tablets hebben hun eigen conventies op het gebied van schermgrootte, schermindeling en bediening.