Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution adresboek probleem 1  (gelezen 586 keer)

Offline Onyx

  • Lid
evolution adresboek probleem 1
« Gepost op: 2010/06/11, 19:44:37 »
Hallo,

Ik sleep al verschillende versies lang een bug mee in mijn adresboek en wou nu eens proberen of jullie dit misschien kunnen oplossen..

Het 'Persoonlijk'-adresboek geeft een foutmelding en is niet toegankelijk.  Ik kan deze ook niet verwijderen.  Ik kan wel nieuwe adresboeken aanmaken, wat ik ook gedaan heb en die gebruik ik ook.  Toch krijg ik nog steeds die Persoonlijk adresboek niet weg. 

Ik heb net ubuntu 10 geïnstalleerd en de back-up van Ubuntu 9 gebruikt.  Helaas werd de fout mee overgezet.  Oorspronkelijk komt die fout van de computer van mijn zus..  Toen ik 9 installeerde heb ik per ongeluk haar back-up file gebruikt ipv de mijne.  En nu zit ik er dus nog mee..

De foutmelding die ik krijg is als volgt:
Fout bij laden adresboek. Kan dit adresboek niet openen.  Controleer of het pad /home/ana/.evolution/addressbook/local/system bestaat en of u het mag benaderen. Details: Bewerking niet toegestaan

Enig idee wat ik hieraan kan doen?  Alvast dank voor jullie hulp!

Stefan

Offline vanadium

  • Lid
Re: evolution adresboek probleem 1
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/11, 22:56:24 »
Controleer eens de eigenaar en rechten van die folder, en de bestanden daarin. Eigenaar moet jezelf zijn, je moet lees- en schrijfrechten hebben, en voor een directory ook "uitvoeren".

Offline Dave

  • Lid
Re: evolution adresboek probleem 1
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/12, 10:21:32 »
weggooien en opnieuw aan laten maken.

Offline Onyx

  • Lid
Re: evolution adresboek probleem 1
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/14, 17:21:53 »
1. deze gebruiker en folder bestaan gewoon niet meer.  Dus ik heb daar ook geen toegang toe.  Ik heb geprobeerd deze gebruiker (ana) opnieuw aan te maken, maar dat heeft geen effect.

2. verwijderen lukt zoals gezegd niet

Dank,

Stefan