Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel terug updaten [OPGELOST ]  (gelezen 694 keer)

Kernel terug updaten [OPGELOST ]
« Gepost op: 2011/02/18, 14:56:45 »
Ik heb U 10.10 pas volledig geïnstalleerd.
Direct waren er updates, alsook eentje voor een nieuwe kernel.

Dat is fout gelopen die nieuwe kernel; ik kreeg meldingen 'kernel-panic' met een aantal foutmeldingen.

Dus wat heb ik gedaan: In Grub (het is alleen Ubuntu op deze pc) de oude kernel gekozen en laten opstarten. Dat is zeer goed verlopen, dus ik werk nu vanaf die pc met de oude kernel. Het is de 2.6.35 - 22 versie; degene die fout is gelopen is de -25 versie.
Nu via Synaptic heb ik de nieuwe kernel verwijderd. Ook alles prima.

Maar nu zou ik die nieuwe kernel terug willen installeren, maar de updatemanager geeft geen melding van een nieuwe kernel meer.
Hoe kan ik alsnog die nieuwe kernel terug installeren ?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/19, 09:42:11 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Kernel terug updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/18, 15:15:27 »
Misschien met sudo apt-get install linux-image-x.x.x-xx.........?

Edit: waarbij x.x.x-xx uiteraard staat voor het gewenste versienummer. ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/02/18, 15:17:59 door Mikkel »

Re: Kernel terug updaten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/18, 15:18:39 »
Je kunt natuurlijk ook met de "opstart manager" de oude kernel default maken en gewoon wachten tot er weer een nieuwe kernel-update komt en kijken of die wel goed werkt.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Re: Kernel terug updaten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 15:46:48 »
Dank voor de snelle antwoorden; de code doet het niet spijtig genoeg.

Evenwel zie ik in Synaptic nog wel entries van die -25 versie staan.
Moet ik die dan opnieuw installeren vanuit Synaptic, en zo ja wát precies moet ik dan aanklikken en installeren ?

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline brent8800

  • Lid
Re: Kernel terug updaten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/18, 15:47:20 »
ik heb de kernel update ook gedaan. daarna kon ik alleen inlogge met tty4 :S.. dus moest ubuntu opnieuw installeren wist niet hoe ik het anders had moeten doen. gebruik ubuntu net 4 dagen :P
Ubuntu 14.04 LTS

Re: Kernel terug updaten
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/18, 15:52:55 »
@brent: na het biosscherm druk je op de linker SHIFT toets; dit laadt Grub (zwart scherm met witte letters) , daar kan je een eerdere (werkende) kernel kiezen om op te starten. Zo hoef je niet per se te herinstalleren.
De slecht werkende kernel kan je m.b.v. Synaptic verwijderen ( headers en image).

Alleen weet ik nog niet hoe je die opnieuw kan installeren .... XD XD eraf gooien gaat snel nochtans  :P
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline brent8800

  • Lid
Re: Kernel terug updaten
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/18, 15:56:20 »
@brent: na het biosscherm druk je op de linker SHIFT toets; dit laadt Grub (zwart scherm met witte letters) , daar kan je een eerdere (werkende) kernel kiezen om op te starten. Zo hoef je niet per se te herinstalleren.
De slecht werkende kernel kan je m.b.v. Synaptic verwijderen ( headers en image).

Alleen weet ik nog niet hoe je die opnieuw kan installeren .... XD XD eraf gooien gaat snel nochtans  :P

Oke bedankt. ik wist wel wat grub betekende. alleen hoe ik er moest komen niet. BEDANKT dan weet ik dat voor de volgende keer:P. nu maar wachten tot een nieuwe kernel update die wel werkt.
Ubuntu 14.04 LTS