Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP laserjet 1102w Drive Plugin  (gelezen 1221 keer)

Offline MKe

  • Lid
HP laserjet 1102w Drive Plugin
« Gepost op: 2022/09/28, 20:23:04 »
Wij hebben een laserjet 1102w. Na installatie van Ubuntu 22.04 moet de printer weer geinstalleerd worden. HPLIPeist echter een extra propriety "Driver plugin". Normaal gesproken download HPLIPdat automatisch de eerste keer dat je print, maar dit keer geeft hplip een checksum error op het gedownlode bestand. Gevolg is dus dat er niet geprint kan worden. Ik heb geprobeerd om de nieuwste hplip te installeren via een ppa, maar dat heeft niet geholpen.

Iemand een idee om de laserjet toch aan de praat te krijgen?

Offline MKe

  • Lid
Re: HP laserjet 1102w Drive Plugin
« Reactie #1 Gepost op: 2022/09/28, 20:45:19 »
Okay, ik heb de oplossing gevonden, maar het is niet heel erg voor de hand liggend.
Ik heb uitgezocht welke versie van hp-lip er geinstalleerd staat, dat is in mijn geval 3.22.2.  Vervolgens heb ik deze versie opgezocht op de volgende pagina: https://openprinting.org/download/printdriver/auxfiles/HP/plugins/
Met sh het .run bestand uitgevoerd en de plugin werd geinstalleerd. Weer niet erg intuitief en zeker niet iets wat een normale gebruiker snel zou doen, maar goed het werkt weer. HP printer+Linux is nog steed blijkbaar geen gelukkige combinatie :(