Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inloggen op de wiki  (gelezen 3335 keer)

Inloggen op de wiki
« Gepost op: 2011/06/27, 12:54:37 »
Het lukt me niet om in te loggen op de wiki. Ik krijg, waar ik het ook probeer, telkens de melding:

"Het is u niet toegestaan om login op deze pagina te doen. Login en probeer opnieuw"


Waar zou dit aan liggen?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/27, 13:13:35 »
Het lukt me niet om in te loggen op de wiki. Ik krijg, waar ik het ook probeer, telkens de melding:

"Het is u niet toegestaan om login op deze pagina te doen. Login en probeer opnieuw"


Waar zou dit aan liggen?

aan de nieuwe server, het serverteam zou het forum op de hoogte houden van dit soort ongemak.
edit: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/nieuwe-server-ubuntu-nl/
het wordt niet aan het eind van het draadje gemeld, maar miraculeus in het begin, dat wordt aangepast blijkbaar, daar moet je dus zijn voor server-updates.......
« Laatst bewerkt op: 2011/06/27, 13:17:01 door leoquant »

Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/27, 13:26:44 »
Hm oke, dan wacht nog even af. Ik had zin om een wiki-artikel te maken, maar zelfs de Artikelen in Aanbouw-pagina is niet meer te bewerken.

Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/27, 16:04:24 »
Je had ook even kunnen kijken in het bugs aangaande de website en wiki-draadje. Daar horen dit soort dingen gemeld te worden en dat had je gelijk gezien dat ik dit al gemeld had.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/27, 16:54:11 »
Goed punt. Ik heb dit ook even gemeld in dat topic over updates van de server.

En Vistaus, ik vind de toon van je bericht best wel onvriendelijk. Een beetje inlevingsvermogen in een Cumulus die misschien niet alle topics afstruint is geen overbodige luxe.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/27, 17:44:13 »
@Rachid: Normaal gezien kijkt ie wel degelijk in dat topic want hij heeft wel vaker iets gemeld in dat topic.

Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/27, 23:12:53 »
@Rachid: Normaal gezien kijkt ie wel degelijk in dat topic want hij heeft wel vaker iets gemeld in dat topic.
Nou ja, ik kijk niet in alle topic waarin ik ooit heb gepost ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/28, 18:05:32 »
Een tijdelijke oplossing is handmatig het IP van de nieuwe server te koppelen aan wiki.ubuntu-nl.org
Hiervoor moet je /etc/hosts aanpassen en de volgende regel erin zetten:
212.72.227.42   chat.ubuntu-nl.org wiki.ubuntu-nl.org www.ubuntu-nl.org ubuntu-nl.org  www.ubuntu-fy.org ubuntu-fy.orgHierdoor kom je voor de genoemde domeinen al uit op de nieuwe server. In dat geval kan je wel gewoon inloggen en de wiki bewerken.

Vergeet niet om deze wijziging ongedaan te maken als de DNS eindelijk omgezet is!

Heb je geen idee hoe dit werkt, wacht dan nog een paar dagen, dan lost het zich vanzelf op.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/28, 18:13:37 »
Een tijdelijke oplossing is handmatig het IP van de nieuwe server te koppelen aan wiki.ubuntu-nl.org
Geef je er de garantie bij dat deze wijzigingen wel blijven bestaan?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Inloggen op de wiki
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/28, 18:18:15 »
Dat is voor zover ik het weet wel het plan ja.
Die wijzigingen blijven bestaan, tenzij er nu iets onverwachts gebeurt waardoor we dingen uit een backup of van de oude server terug moeten halen.

In overleg met SWAT en Cees hebben we al een aantal pagina's op de nieuwe server aangepast, dus het zou wel raar zijn als die ineens weer weg zijn ;)