Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beeldscherm  (gelezen 2115 keer)

Gast

  • Gast
beeldscherm
« Gepost op: 2005/11/17, 17:08:12 »
Ik ben onderwijzer. ik heb een paar oude computers gehad.

Ik probeer ubuntu te instaleren. dat gaat gor het is mij ook bij een computer gelukt. en ben onder de indruk van dit besturingssysteem.

maar bij de tweede gaat het mis als alles ginstalleerd is je comp herstart en er een inlog scherm moet verscheinen blijft het zwart.

ik denk dat het zit bij het opgeven van de grote van het beeldscherm.

wat kan ik hier het beste kiezen.

bvbd
derkpeter

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/17, 17:41:08 »
Dat hangt af van uw sherm natuurlijk. Wat ik u aanraad: sluit gewoon eens het scherm aan van uw eerste computer, en stel het dan in op lage waarden voordat je terug het originele scherm aansluit. Vink dan aan om het standaard te gebruiken op die computer opdat het zeker niet meer wijzigt bij, blijkbaar veerkeerde, detectie. En dat allemaal zonder recovery mode :-)

lee

  • Gast
beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/17, 20:57:08 »
Citaat van: zappa
Dat hangt af van uw sherm natuurlijk. Wat ik u aanraad: sluit gewoon eens het scherm aan van uw eerste computer, en stel het dan in op lage waarden voordat je terug het originele scherm aansluit. Vink dan aan om het standaard te gebruiken op die computer opdat het zeker niet meer wijzigt bij, blijkbaar veerkeerde, detectie. En dat allemaal zonder recovery mode :-)
Ook ik heb na 3 installatiepogingen hetzelfde: een zwart scherm na opstarten. Tijdens starten staat er Ubuntu in het scherm en wordt de voortgang van het opstarten getoond. Zodra dit is afgerond wordt het scherm zwart en zie ik ook direct de monitor in stand-by mode gaan (lampje gaat van groen naar oranje).
Hoe kom ik ooit ergens bij instellingen terecht om dit te veranderen? Ik heb ook geen idee wat voor commando's ik moet geven. Voor welke schermresoluties is Ubuntu ontworpen?

Lee

beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/17, 23:26:03 »
Probeer eens

Krijg je dan weer beeld (een text login scherm)?

lee

  • Gast
beeldscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2005/11/23, 20:49:41 »
alt-F1 werkt niet, ik blijf met een zwart scherm zitten.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
beeldscherm
« Reactie #5 Gepost op: 2005/11/23, 21:25:14 »
euh, moet dat niet ctrl-alt-F1 zijn?