Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu, Kabelmodem: geen internet verbinding. Modem aan/uit.....  (gelezen 1231 keer)

Offline HP

  • Lid
Zoals sommigen hier inmidels wel weten zijn iGadget (Matthijs) en ik (HP) druk doende met scheepsladingen oude PCs voor een werkgroep van mensen met minder geld. Zie deze draad: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20884
Welnu het enige probleem waar de meesten tegenaan lopen is: geen internet verbinding wanneer je de PC aan een kabelmodem hangt (kabelmodems zijn populair in Twello e.o.) m.a.w. hun kersverse Ubuntubak krijgt niet meteen een IP toegewezen. Herstarten van het kabelmodem bleek de oplossing, waarna je gemakshalve de PC ook moet herstarten (klikken op het netwerk icoontje kan natuurlijk ook helpen, maar dat is wat lastig uitleggen door de telefoon).

Ik wil de dames op afstand adequaat te woord kunnen staan.... dus is mijn vraag, om eea beter te begrijpen, weet iemand wat hier nu precies aan de hand is? Waarom doet dhcp het bij mij (xs4all, speedtouch) wel al jaren? en zeker bij Ubuntu kan ik zelf probleemloos zonder herstarten meteen het net op!
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ubuntu, Kabelmodem: geen internet verbinding. Modem aan/uit.....
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/23, 16:55:55 »
Even een domme vraag, gaat het kabel modem ook spanningsloos ?
Mijn kabel modem heeft na een reset vaak 5 minuten nodig om zich op het kabel net te melden.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ruujan

  • Lid
Ubuntu, Kabelmodem: geen internet verbinding. Modem aan/uit.....
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/23, 21:56:57 »
Heeft dat kabelmodem een merk en type? Ik denk dat het een eigenaardigheid is in de instellingen ervan.


Offline HP

  • Lid
Ubuntu, Kabelmodem: geen internet verbinding. Modem aan/uit.....
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/24, 14:19:37 »
Citaat van: pjotr123
Dit zou het ook kunnen zijn:
http://computertip.googlepages.com/geennetwerkverbinding
Dit euvel kende ik al, eens eerder meegemaakt; had er nu nog niet aan gedacht, bedankt voor het geheugen steuntje ;-)
Maar het kan dus ook een kabelmodem kwestie zijn, blijkt uit de andere reacties.

Pragmatisch: als ik ze zeg dat ze eerst de computer aan moeten zetten, dan het kabelmodem uit en na minimaal 10 seconden pas weer aan, vervolgens de PC uitzetten en weer aanzetten, dan zou het in alle gevallen goed moeten gaan..... of niet?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline HP

  • Lid
Ubuntu, Kabelmodem: geen internet verbinding. Modem aan/uit.....
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/24, 22:18:22 »
Citaat van: r0n.
Even een domme vraag,..........
Een domme vraag bestaat niet, alleen feedback.
;-)))))
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]