Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution  (gelezen 1337 keer)

Offline visser

  • Lid
evolution
« Gepost op: 2007/06/01, 17:14:57 »
Reeds geruime tijd gebruik ik evolution als mailprogramma. Bij het doorsturen van berichten weet ik echter niet hoe ik de emailadressen moet verwijderen van mijn origineel ontvangen mail. In windows kon ik die adressen gewoon verwijderen in mijn doorgestuurd bericht. Weet hier misschien iemand hoe dit in evolution werkt, want ik heb me er al naar suf gezocht.
Dank bij voorbaat

pluto

  • Gast
evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/01, 17:52:50 »
Beste Visser,
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Als je bedoelt dat iemand bij de adressering in "aan:" een hele waslijst van E-adresssen heeft toegevoegd, en je wilt niet, dat jouw doorstuuradres daar kennis van heeft, dan zou ik een nieuw briefje maken,en de tekst van het door jou ontvangen bericht in het nieuwe briefje plakken.

Feitelijk had namelijk de afzender van het originele bericht  het briefje aan een persoon moeten sturen, en de waslijst van E-adressen zou als blind copy (bcc) moeten worden toegevoegd. Dat is wel zo goed voor de privacy van de betrokkenen.

Maar misschien heb ik je niet helemaal goed begrepen.
                                                                                        pluto

Offline visser

  • Lid
evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/01, 18:54:37 »
Citaat van: pluto
Beste Visser,
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Als je bedoelt dat iemand bij de adressering in "aan:" een hele waslijst van E-adresssen heeft toegevoegd, en je wilt niet, dat jouw doorstuuradres daar kennis van heeft, dan zou ik een nieuw briefje maken,en de tekst van het door jou ontvangen bericht in het nieuwe briefje plakken.

Feitelijk had namelijk de afzender van het originele bericht  het briefje aan een persoon moeten sturen, en de waslijst van E-adressen zou als blind copy (bcc) moeten worden toegevoegd. Dat is wel zo goed voor de privacy van de betrokkenen.

Maar misschien heb ik je niet helemaal goed begrepen.
                                                                                        pluto
Wat ik bedoel is dat wanneer er een hele waslijst in "aan" staat en ik stuur zelf dit bericht door, dat ik dan deze waslijst niet kan verwijderen in mijn doorgestuurd bericht naar iemand anders. Berichten welke ik doorstuur doe ik altijd onder bcc. Zoals je zegt moet ik dan altijd een nieuw bericht schrijven. In outlook express kon ik deze oude emailadressen gewoon deleten, en zo het bericht gewoon doorsturen zonder dat alle emailadressen van deze mensen door mij te grabbel werden gegooid.
Sorry voor mijn onduidelijke vorige post.

groet,

visser

Offline vanadium

  • Lid
evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/01, 19:59:59 »
Ik begrijp jou probleem niet. Als je een bericht forward, dan kan je toch dat bericht wijzigen, ondermeer de adressen naast From: verwijderen? Kan je eens stapsgewijs aangeven hoe je te werk gaat en waar het probleem zich situeert?

Offline visser

  • Lid
evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/01, 20:26:03 »
Ik heb het gevonden. Wanneer ik een bericht doorstuurde werd het oorspronkelijk bericht als bijlage mee doorgestuurd. Waneer ik doorsturen als ingebonden kies, kan ik  de emailadressen wel verwijderen.

Bedankt voor het mee zoeken.

visser

Offline Menno_

  • Lid
evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/01, 20:27:28 »
[edit] je ws me voor [/edit]
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

jans1

  • Gast
evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/05, 21:10:29 »
Hallo mensen,

Ik kan geen email versturen.Ik krijg de volgende melding als ik email verstuur:

" Fout bij het uitvoeren van de bewerking.

SMTP-server mail.planet.nl ondersteunt het gevraagde aanmeldingstype PLAIN niet."

Kan iemand me helpen.

Jan.