Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Tips&Trucs-subboard  (gelezen 3989 keer)

[Opgelost] Tips&Trucs-subboard
« Gepost op: 2011/11/01, 21:52:08 »
Ik vind het een goed idee dat jullie dit hebben toegevoegd, laat dat wel wezen! :) Maar staat het niet een beetje te verborgen onder Documentatie?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/01, 23:11:06 door Vistaus »

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/01, 21:54:03 »
Hoezo verborgen? Wij waren het eigenlijk allemaal eens dat dit de beste plek is. Een heel nieuw board zijn de tips niet waard, en onder een ondersteuningsboard hoort het ook niet. En tips zijn eigenlijk een soort van documentatie.

Offline siegi

  • Lid
Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/01, 21:59:24 »
Ik vind het een mooi initiatief, op ubuntuforums.org is dit ook een van mijn favoriete boards.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/01, 22:07:50 »
Hoezo verborgen? Wij waren het eigenlijk allemaal eens dat dit de beste plek is. Een heel nieuw board zijn de tips niet waard, en onder een ondersteuningsboard hoort het ook niet. En tips zijn eigenlijk een soort van documentatie.

Tips zijn niet hetzelfde als documentatie. En ja, daar kun je me wel weer op aanvallen, maar op de IRL-meeting waren we het erover eens dat tips niet hetzelfde zijn als echte documentatie.

@siegie: Ik vind het initiatief ook mooi, dat zei ik ook duidelijk. Alleen de plek vind ik een beetje te verborgen.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/01, 22:19:25 »
Een soort van documentatie. Gebruikers-documentatie. Noem het gelijk ge zelf wilt :). In ieder geval staat het daar volgens ons het beste. Dat "verborgen" snap ik niet helemaal, het is toch gewoon zichtbaar vanaf de hoofdpagina.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/01, 22:22:03 »
Een soort van documentatie. Gebruikers-documentatie. Noem het gelijk ge zelf wilt :). In ieder geval staat het daar volgens ons het beste. Dat "verborgen" snap ik niet helemaal, het is toch gewoon zichtbaar vanaf de hoofdpagina.

Nuja, ik en Cees vinden dit dan niet onder Documentatie vallen, maar soit. Het mag dan wel zichtbaar zijn vanaf de hoofdpagina, feit blijft dat het ver onderaan alles staat. Hoe ver moet je scrollen om Documentatie te zien wat ook nog eens onder "Teams" valt trouwens?

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/01, 22:26:23 »
Nuja, ik en Cees vinden dit dan niet onder Documentatie vallen, maar soit. Het mag dan wel zichtbaar zijn vanaf de hoofdpagina, feit blijft dat het ver onderaan alles staat. Hoe ver moet je scrollen om Documentatie te zien wat ook nog eens onder "Teams" valt trouwens?

Tsja, voor veel boards moet ge scrollen. Moeten we dan alles onder 5 boards plaatsen omdat ze dan allemaal in beeld staan? Dan moet ge maar een hogere resolutie beeldscherm aanschaffen lijkt me.

Dat het niet perfect onder de "Teams" noemer valt, kan ik mee inkomen, maar het blijft de beste plaatst voor dit soort topics.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/01, 22:28:36 »
Er is wel een hoop werk in gestoken om al die reeds bestaande topics te verplaatsen.  De mensen zullen de weg er naar toe heus wel vinden.  
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/01, 22:29:12 »
Mijn scherm is 1920x1080
Ik bedoel gewoon dat zulke simpele tips zo ver onderaan staan. Het hoeft niet allemaal in 5 boards, maar het had wel een subboard van iets hogers kunnen worden.
En omdat het ook nog eens onder "Teams" valt, staat het eigenlijk net zo verkeerd als de losse tips die in Etalage stonden.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/01, 22:30:50 »
Er is wel een hoop werk in gestoken om al die reeds bestaande topics te verplaatsen.  De mensen zullen de weg er naar toe heus wel vinden. 

Het gaat er mij ook niet om dat die topics terug moeten. Natuurlijk is er veel werk verzet waarvoor voor de 3e keer een proficiat.
Ik vind het alleen jammer dat het zo verkeerd onder Teams staat en zo laag.
Waarom blijven jullie steeds herhalen "hoeveel werk het gekost heeft" enzo? Lezen jullie alleen maar de negatieve zinnen? Ik heb al 3 keer jullie gecomplimenteerd over het verzette werk.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/01, 22:33:29 »
En waarom moeten die tips dan "hoger" staan volgens u? Ze zullen er niet beter om worden. En iemand die een tip wil lezen of wil posten, zal wel naar beneden scrollen. Net zoals ze nu al doen voor de andere boards die meer naar onder staan. Ik snap het probleem echt niet.

Nogmaals, "Teams" is misschien niet perfect, maar het "Documantatie" deel dekt de lading wel.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/01, 22:44:34 »
Omdat het board zo moeilijker te vinden is en veel mensen waarschijnlijk afhaken zodra ze het woord "Teams" zien.

Offline Tom

  • Lid
Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/01, 22:50:38 »
Vind dat bij Overige zeer goed staan. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/01, 22:53:52 »
Vind dat bij Overige zeer goed staan. :)

We hebben het over het nieuwe subboard ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/ubuntu-nl-updates/msg776865/#msg776865

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/01, 22:54:33 »
Waar heb je dat plaatje vandaan ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/01, 22:55:23 »
Waar heb je dat plaatje vandaan ?

Is van onze wiki :).

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/01, 22:56:29 »
Ow, OK.
Maar misschien kunnen we ook, naast de aankondiging die jij geplaatst hebt, een tijdelijke sticky zetten in Etalage dat het nieuwe subboard bestaat ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/01, 22:56:45 »
Klik maar op Documentatie  ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/01, 22:58:29 »
Ow, OK.
Maar misschien kunnen we ook, naast de aankondiging die jij geplaatst hebt, een tijdelijke sticky zetten in Etalage dat het nieuwe subboard bestaat ?

Kijk, dat vind ik nu wel een goed idee :)

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #19 Gepost op: 2011/11/01, 23:04:49 »
Bij deze dus.
Sticky en maar ineens gesloten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #20 Gepost op: 2011/11/01, 23:10:53 »
Nog niet helemaal tevreden over de plaats van het nieuwe subboard, maar zo is het in ieder geval duidelijk. Dank Prosper! :)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #21 Gepost op: 2011/11/01, 23:11:37 »
De Tips&Trucs vind ik goed staan waar ze nu staan. Ze zijn niet volledig Documentatie maar horen toch erbij daar ze ook howto's kunnen bevatten. Het gaat niet altijd over de standaard zaken die in Ubuntu zitten maar toch interessant genoeg om onder de aandacht te komen. Zo blijven ze ook veel dichter bij elkaar. In Etalage zijn meer de visuele aanpassingen en creatieve zaken die daar naar voor komen.
En daar verdwijnen ze veel vlugger naar "onderen".

Het voorlopige sticky in Etalage met de mededeling over het subboard is natuurlijk ok.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Tips&Trucs-subboard
« Reactie #22 Gepost op: 2011/11/01, 23:21:55 »
Vind dat bij Overige zeer goed staan. :)

We hebben het over het nieuwe subboard ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/forum/ubuntu-nl-updates/msg776865/#msg776865

Goed hé had hem eerlijk gezegd ook niet op deze plaats verwacht .. maar goed. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Opgelost] Tips&Trucs-subboard
« Reactie #23 Gepost op: 2011/11/01, 23:24:35 »
Het is nu duidelijker dan vroeger, dus een verbetering.  :)

Re: [Opgelost] Tips&Trucs-subboard
« Reactie #24 Gepost op: 2011/11/02, 11:48:19 »
Citaat
Tsja, voor veel boards moet ge scrollen. Moeten we dan alles onder 5 boards plaatsen omdat ze dan allemaal in beeld staan? Dan moet ge maar een hogere resolutie beeldscherm aanschaffen lijkt me.

Ik vraag mij werkelijk af waar deze zin in hemelsnaam op slaat!

Dat ge minder moet scrollen bij een hogere resolutie?