Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mag openoffice.org in een bedrijf gebruikt worden (opgelost)  (gelezen 816 keer)

Offline L.P.

  • Lid
Mag openoffice.org in een bedrijf gebruikt worden (opgelost)
« Gepost op: 2010/06/23, 09:33:45 »
Ik heb even een vraag over openoffice.org nu heb ik gisteren op 1 van de computers van mijn werk openoffice.org geinstaleerd nu zijn ze er heel erg over te spreken en willen ze het op meerdere computers hebben
Nu zou ik zo niet weten of dit volgens de licentie mag omdat heel vaak programma's gratis thuis mogen worden gebruikt maar zodra je deze programma's voor je werk gaat gebruiken je hier voor moet betalen
« Laatst bewerkt op: 2010/06/23, 10:10:32 door L.P. »

Offline yokke

  • Lid
Re: Mag openoffice.org in een bedrijf gebruikt worden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/23, 09:39:36 »
Op school gebruiken wij ook op alle pc's open office. Nu ik weet niet echt onder welke wetgeving die vallen, maar aangezien ze winst maken vermoed ik een bedrijf.
De persoon die de ICT doet (studeer zelf ook ICT nat.) heeft ons vertelt dat het school koos voor open office omdat dit gratis is.
www.linux-answered.com
Remember, when using Linux, you're the one in control

Offline Bloom

  • Lid
Re: Mag openoffice.org in een bedrijf gebruikt worden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/23, 09:41:06 »
Ja, een bedrijf mag OpenOffice.org gratis gebruiken. Alleen voor ondersteuning - indien een bedrijf dat zou wensen - moet betaald worden. Er is trouwens een "betalende" variant die Oracle Open Office (voorheen Sun StarOffice) heet waar al support in inbegrepen is en die ook een paar features aan boord heeft die niet open source zijn en dus niet in OpenOffice.org aanwezig zijn. Er is naast OpenOffice.org nog heel wat meer gratis open source software die in een bedrijf en dus in een commerciƫle toepassing mag gebruikt worden.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Mag openoffice.org in een bedrijf gebruikt worden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/23, 09:41:12 »
Je mag het helemaal gratis en voor niets gebruiken, waar en wanneer je maar wilt.
Meer informatie op de OpenOffice.org site: http://nl.openoffice.org/waarom.html

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Mag openoffice.org in een bedrijf gebruikt worden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/23, 09:43:11 »
Johan was me voor
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline L.P.

  • Lid
Re: Mag openoffice.org in een bedrijf gebruikt worden (opgelost)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/23, 10:21:33 »
Bedankt voor alle reacties