Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp Nodig bij installatie  (gelezen 979 keer)

Hulp Nodig bij installatie
« Gepost op: 2011/07/25, 16:24:08 »
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw met Linux en het installeren wilt me niet lukken, ik kom het volgende tegen als ik Ubuntu naast Windows 7 wilt installeren.

No root file system is defined. Please correct this from the partioning menu.

Kent iemand de oplossing? Ik hier deze graag.
Ik leer door te vragen

Re: Hulp Nodig bij installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/25, 16:28:33 »
Welkom op het forum :)

Kun je ons beschrijven wanneer je deze foutmelding krijgt? Tijdens de installatie, na de installatie, bij de eerste keer opstarten, etc. En om welke versie gaat het, 10.04, 10.10 of 11.04?

Re: Hulp Nodig bij installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/25, 17:42:56 »
je moet tijdens het selecteren van de partitie waar je ubuntu op wilt hebben, mountpoint instellen op " / "
en dan zou hij het moeten doen.
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Re: Hulp Nodig bij installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/25, 18:06:28 »
je moet tijdens het selecteren van de partitie waar je ubuntu op wilt hebben, mountpoint instellen op " / "
en dan zou hij het moeten doen.

Maar daar help je hem niet verder mee omdat je niet weet of hij voor automatisch of handmatig partioneren heeft gekozen ;)

Re: Hulp Nodig bij installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/25, 18:16:58 »
Ik krijg de foutmelding als ik de window Allocate Drive Space open heb staan, en ik druk op installeren. Dan krijg ik het bericht. Ik heb deel de parties handmatig in.

Edit: Oja, ik heb de versie 11.04
« Laatst bewerkt op: 2011/07/25, 18:18:58 door RichardMoti »
Ik leer door te vragen

Re: Hulp Nodig bij installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/25, 18:36:59 »
je moet tijdens het selecteren van de partitie waar je ubuntu op wilt hebben, mountpoint instellen op " / "
en dan zou hij het moeten doen.

Maar daar help je hem niet verder mee omdat je niet weet of hij voor automatisch of handmatig partioneren heeft gekozen ;)
ik zei het omdat ik uit mijn ervaring alleen die melding kreeg als je handmatig gekozen hebt, en je die mountpoint vergeten bent. En zoals de TS in zijn antwoord ondertussen heeft geschreven is dat bij hem ook zo. Maar als je die ook krijgt bij automatisch, heb ik wat bijgeleerd. Want dat wist ik niet. ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/07/25, 18:40:20 door thomasave »
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Hulp Nodig bij installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/25, 23:12:07 »
@thomasave, dan moet hij dus herinstalleren?
Of zou hij dat nog kunnen doen via LiveCD en gParted? Dus die / toevoegen? Heb dit nooit voorgehad dus weet niet of het kan.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Hulp Nodig bij installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/26, 13:59:56 »
@thomasave, dan moet hij dus herinstalleren?
Of zou hij dat nog kunnen doen via LiveCD en gParted? Dus die / toevoegen? Heb dit nooit voorgehad dus weet niet of het kan.
nee, normaal krigt hij die melding tijdens de installatie bij het handmatig instellen van de partitie's
dus ik denk niet dat hij het ooit heeft kunnen installeren.

dit krijgt de TS denk ik:   (maar dan in het engels)

en dit is wat hij moet doen:

dus je selecteerd de partitie waar je ubuntu op wilt hebben en pas bovenstaande toe.
en dan gewoon op volgende klikken.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/26, 15:10:14 door thomasave »
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)