Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afspelen van .avi  (gelezen 1046 keer)

Megalo

  • Gast
Afspelen van .avi
« Gepost op: 2008/06/19, 12:48:34 »
Vast een n00b vraag, maar ik heb dus problemen met m'n codecs en/of video drivers.
Ik heb een aantal players geinstalleerd gehad, en in het begin speelde alles af met vlc via gstreamer codecs. Enige probleem was dat het redelijk pixelig was en dat op een willekeurig moment, meestal na 10 minuten spelen, Ubuntu de pc volledig afsloot.

Dat leek ik opgelost te hebben door met envy de drivers van m'n ATI X700 mobile te updaten, maar na een reboot en een herinstallatie van de gstreamer codecs speelt er ineens alleen maar geluid af in de player.

Oh, als ik Elisa gebruik, dan speelt alles wel af, maar weer zo pixelig en wordt de pc dus weer na 10 minuten afgesloten.

Hoe fix ik dit?

Offline Tom

  • Lid
Afspelen van .avi
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/19, 13:05:43 »
http://computertip.googlepages.com/

Alles gevolgt wat betreft multimedia.

Envy heb ik totaal geen ervaring mee , heb wel eens gelezen dat ze het afraden.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Megalo

  • Gast
Afspelen van .avi
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/19, 13:25:02 »
Alle stappen gevolgd, geen verbetering..

Offline Tom

  • Lid
Afspelen van .avi
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 16:07:46 »
Kijk anders eens naar mijn instellingen op mijn googlepages misschien helpt het voor U.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Afspelen van .avi
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/19, 16:58:52 »
Ik zou ook de visuele effecten uitschakelen:
http://computertip.googlepages.com/ubuntutipsentrucs
(nummer 7)

Megalo

  • Gast
Afspelen van .avi
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/19, 17:31:09 »
Gedaan, evenals het deinstalleren van compiz en het beeld is in ieder geval weer terug. Thnx :) Het geluid blijft alleen plopperig en het beeld enigzins pixelig.

Offline Dave

  • Lid
Afspelen van .avi
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/24, 11:12:24 »
van alle filmpjes zoals bij youtube of van een "eigen" serie?
avi is namelijk slechts een verzamel aanduiding en zegt verder niets.