Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 14.04 LTS, pc start niet op met hdmi kabel aangesloten  (gelezen 11070 keer)

Re: Ubuntu 14.04 LTS, pc start niet op met hdmi kabel aangesloten
« Reactie #50 Gepost op: 2014/04/30, 01:38:53 »
Ik zit zo eens op youtube te kijken, maar volgens mij is een laptop grafische kaart ook te vervangen.
Klopt dit en zo ja welke kaart zou ik dan het best kunnen nemen voor een Core i3 met 4 gig ram?

Re: Ubuntu 14.04 LTS, pc start niet op met hdmi kabel aangesloten
« Reactie #51 Gepost op: 2014/04/30, 18:12:48 »
Een andere videokaart voor een laptop is veels te duur, daar heb je praktisch een compleet systeem voor.
Ik heb de strijd opgegeven !!!. Als zelfs Mint 13 xfce nieteens fatsoenlijk draait op dit hoopje ellende...

Voorlopig ben ik totaal genezen van computers, ik kom misschien(mits ik niet besluit om een Mac aan te schaffen) wel weer terug zodra ik een nieuw systeem heb, maar dat zal pas over een jaar of wat zijn, althans, wat mezelf betreft. Het kan altijd voorkomen dat ik een vraag heb over een ander systeem waar ik Linux op geïnstalleerd  heb, maar anderzijds heb ik alleen van die hele ingewikkelde vragen en praktisch onoplosbare problemen, het meeste weet ik zelf wel op te lossen doorgaans.

Draadje kan gesloten worden, wellicht tot ooit.

Re: Ubuntu 14.04 LTS, pc start niet op met hdmi kabel aangesloten
« Reactie #52 Gepost op: 2014/06/06, 15:30:01 »
Je uiteindelijke oplossing:

Tijd voor een herkansing :)
Tijdens het opruimen van de schuur vond ik nog een kapotte laptop.
Wat deed het beestje niet meer: Op precies te zijn reageerde de laptop niet meer op de aanknop, op het voedingsledje na deed tie dus niks.
Wat was het euvel: Draadbreukje bij de powerschakelaar. Tja, nu hangt er weliswaar een draadje uit bestaande uit 2 adertjes en als ik die adertjes kort sluit gaat de computer aan en het touchpadje is dood en ik vermoed dat er gewoon iets los zit, want werkte met Windows Vista ook totaal niet.
Er zitten een paar stickers op van een reparatie bedrijf en vermoed dat tie ooit eens gerepareerd is geweest en daarbij vergeten om het stekkertje van het touchpadje vast te zetten. Ik maak hem tzt nog wel eens open.

Het betreft een Packerd Bell TJ65 met een Intel Pentium cpu T4200, 3 gig geheugen, 250 gig hdd, Intel grafische kaart, HDMI out(nog niet getest), SP-DIF(digitale geluids uitgang).

Je begrijpt wel dat als ik al niet blij ben met Windows 7, dat ik met Vista helemaal niet kan leven, dus Windows eraf en voor de herkansing Ubuntu 14.04 LTS er op.
De computer geeft tot nu toe geen krimp en lijkt stabiel te draaien.

Een onverwachts gelukje en heb er al een nachtje mee gedraaid, video gekeken, muziek mee geluisterd en dit alles zonder ook maar 1x vast te lopen, ook het installeren van Ubuntu vanaf een externe hdd: binnen 10 minuten stond het er op en bovendien lijkt deze laptop in de praktijk veel vlotter te lopen.
IPV 1 dualboot systeem, heb ik nu 2 computers en ik ben weer blij :)

Re: Ubuntu 14.04 LTS, pc start niet op met hdmi kabel aangesloten
« Reactie #53 Gepost op: 2014/06/06, 22:40:57 »
Nog ene laatste update:
Probleem is definitief verleden tijd, zowel de HDMI poort als de SP-DIF output werken perfectos  ;)
Gniffel gniffel: Moet ik vaker doen, opruiming houden   =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 14.04 LTS, pc start niet op met hdmi kabel aangesloten
« Reactie #54 Gepost op: 2014/06/06, 23:37:38 »
Mooi opgelost!  :)

Mij overvalt wel het akelige gevoel, dat ik een tijd geleden zelf misschien nodeloos een moderne flaptop uit elkaar heb gesloopt, die hetzelfde probleem had als wat jij beschrijft: hij ging niet meer aan.... Zou het ook een simpel kabelbreukje zijn geweest bij de aan/uit-knop? Enfin, ik heb alleen nog wat losse onderdelen over, dus het maakt niet meer uit....  :P

Re: Ubuntu 14.04 LTS, pc start niet op met hdmi kabel aangesloten
« Reactie #55 Gepost op: 2014/06/07, 00:23:54 »
Soms is het een kleinigheidje en heb je geluk.

Wat mij bij deze laptop opvalt in de positieve zin van het woord: opstarten in 25 seconden tijd en afsluiten met 1 a 2 seconden.
Ook reageert deze computer veel sneller.

Tot nu toe nog geen enkele foutmelding gehad en zo wil ik het dus ook graag zien :)

Best nog een leuk machinetje dit en voldoet volledig aan mijn eisen.

Oja, Wifi werkt ook prima.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/07, 00:31:16 door CB Interactive »