Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Pakket installatie  (gelezen 729 keer)

[OPGELOST] Pakket installatie
« Gepost op: 2009/12/31, 11:24:00 »
Ik heb Ubuntu 9.10 release 1386 geinstalleerd.
Nu valt mij op dat het installeren van extra paketten op problemen stuit.
Ik wil b.v.  extra  paketten van Totem installeren. Als ik dit doe komt op zeker moment de vraag "plaats CD rom met Ubuntu 9.10 release i386 in de CD rom speler". Als dit is gebeurt zegt het systeem: "kan de benodigde paketten niet installeren", terwijl de CD rom er in zit.
Bij opstart van Totem en als ik probeer bepaalde bestanden te lezen komt de melding: installeer "gstreamer0.10-plugins-bad" en als ik dan doorklik kom ik op een gegeven moment in de zelfde situatie terecht.
Het gekke is dat ik vroeger (voor installatie van 9.10) met Totem wel de van JVC aangemaakte video bestanden TOD kon lezen en nu niet meer.
Nu ontdek ik net als ik een schermopname wilde maken dat dit ook niet werkt. Ik krijg de melding: "Kan toepassing niet starten en verder Uitvoeren van dochterproces '/home/documenten/snapshot(11).bmp' is mislukt (toegang geweigerd).
Dit had ik vroeger dus ook niet.
Wat doe ik verkeerd - wie kan mij hier uit helpen?  ???
Ubunturolf
« Laatst bewerkt op: 2009/12/31, 13:29:01 door ubunturolf »
Weinig is IETS, veel soms NIETS
http://www.travelfoto.biz/    óf    http://www.nature.travelfoto.biz

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Pakket installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/31, 11:29:24 »
Heb je wel een werkende internet verbinding ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline maesjesa

  • Lid
Re: Pakket installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/31, 13:10:20 »
Hoi,
Heb je niet per ongeluk bij de softwarebronnen , Cd-rom met Ubuntu........, aangevinkt?

Re: [OPGELOST] Pakket installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/31, 13:31:37 »
Hallo maesjesa,

Fantastico! Dit was de oplossing! Kijk het is zo simpel alleen moet je het weten en nu kan ik ook alle andere paketten installeren / bijwerken.
Alles werkt. Heel hartelijk dank - ik blijf dit forum super vinden en de mensen die eraan meewerken.

Voor jou 'maesjesa' en alle andere forum bezoekers een heel fijne jaarwisseling en een gelukkig, gezond en 'Linux'-prachtig 2010

Ubunturolf