Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] opnieuw GOOGLE EARTH  (gelezen 1483 keer)

[OPGELOST] opnieuw GOOGLE EARTH
« Gepost op: 2011/03/07, 21:48:04 »
Ik werk met Ubuntu 10.04 LTS.
Geruime tijd geleden heb ik Google Earth al eens geïnstalleerd met een .bin bestand en dat lukte prima.
Thans heb ik Ubuntu 10.04 LTS over moeten installeren (door problemen met mijn PC) en nu van de Google site het .deb bestand gedownload. (Het .bin bestand kan ik niet meer vinden?)
Echter krijg ik dit absoluut niet aan de praat. Heb uitgebreid op het forum gezocht, zijn allerlei tips maar blijkbaar niet de tip die ik nodig heb.
Uiteraard installeert het .deb bestand zich vanzelf, alleen start Google Earth niet op.
Kan iemand mij uitleggen in eenvoudige stappen hoe ik het wel aan de praat krijg?
Bedankt bij voorbaat
Ubunturolf   ???
« Laatst bewerkt op: 2011/03/10, 08:40:09 door ubunturolf »
Weinig is IETS, veel soms NIETS
http://www.travelfoto.biz/    óf    http://www.nature.travelfoto.biz

Offline meldown

  • Lid
Re: opnieuw GOOGLE EARTH
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/07, 21:58:12 »
Probeer anders eens Ubuntu van het synaptic pakketbeheer te installeren, dit werkte steeds bij mij
Dan heb je al een werkende Earth  :)
Wanneer ik de Google Earth van google.earth.com download zit in ook telkens in de penarie  :rolleyes:
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline Suns

  • Lid
Re: opnieuw GOOGLE EARTH
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/08, 05:50:05 »
Ik werk met Ubuntu 10.04 LTS.
Geruime tijd geleden heb ik Google Earth al eens geïnstalleerd met een .bin bestand en dat lukte prima.
Thans heb ik Ubuntu 10.04 LTS over moeten installeren (door problemen met mijn PC) en nu van de Google site het .deb bestand gedownload. (Het .bin bestand kan ik niet meer vinden?)
Echter krijg ik dit absoluut niet aan de praat. Heb uitgebreid op het forum gezocht, zijn allerlei tips maar blijkbaar niet de tip die ik nodig heb.
Uiteraard installeert het .deb bestand zich vanzelf, alleen start Google Earth niet op.
Kan iemand mij uitleggen in eenvoudige stappen hoe ik het wel aan de praat krijg?
Bedankt bij voorbaat
Ubunturolf   ???

Probeer dit eens te installeren bij mij heeft het geholpen.
sudo apt-get install lsb-core
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: opnieuw GOOGLE EARTH
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/08, 09:45:59 »
Heb 'm net ook geinstalleerd. De .deb downloaden via de site van Google Earth en het pakket lsb-core via Synaptic installeren. Dat laatste heb ik eerst gedaan voor ik de .deb liet installeren. Lijkt prima te werken.

Re: opnieuw GOOGLE EARTH
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/08, 19:37:46 »
Hallo Suns en Erik 1984,

Ja, juist, dat werkt uitstekend denk ik. Heel hartelijk dank, is heel wat eenvoudiger dan de vorige procedure die ik verleden jaar met een .bin bestand had gevolgd.
Werkt alleen nog een beetje traag maar dat vind ik nog wel uit waar het aan ligt.
Nogmaals dank en veel plezier verder met Ubuntu - ik blijf het een super OS vinden.
Ubunturolf

Re: opnieuw GOOGLE EARTH
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/08, 19:44:13 »
Hallo Suns en Erik 1984,

Ja, juist, dat werkt uitstekend denk ik. Heel hartelijk dank, is heel wat eenvoudiger dan de vorige procedure die ik verleden jaar met een .bin bestand had gevolgd.
Werkt alleen nog een beetje traag maar dat vind ik nog wel uit waar het aan ligt.
Nogmaals dank en veel plezier verder met Ubuntu - ik blijf het een super OS vinden.
Ubunturolf

Bij mij gaat het op zich wel snel maar als je de kaart een klein stukje sleept met de muis dan blijft ie doorscrollen tot je klikt.

Offline Suns

  • Lid
Re: opnieuw GOOGLE EARTH
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/09, 18:27:16 »
Hallo Suns en Erik 1984,

Ja, juist, dat werkt uitstekend denk ik. Heel hartelijk dank, is heel wat eenvoudiger dan de vorige procedure die ik verleden jaar met een .bin bestand had gevolgd.
Werkt alleen nog een beetje traag maar dat vind ik nog wel uit waar het aan ligt.
Nogmaals dank en veel plezier verder met Ubuntu - ik blijf het een super OS vinden.
Ubunturolf

Leuk om te horen dat Google earth het bij jou nu ook doet.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039