Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie zonder cd rom ondersteuning  (gelezen 1950 keer)

Offline Bobbie

  • Lid
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Gepost op: 2007/03/17, 21:24:43 »
Heb nog een oude pc 150 hz staan met 48 mb geheugen en een puppy linux live cd, dus geen ondersteuning van  de cd rom in de bios.
via een andere pc en cd rom heb ik wel een disk met wake up puppy gemaakt
maar dat werkt niet.
ik begrijp nog steeds niet hoe het werkt, om deze cd aan de gang te krijgen of te installeren (De engelse taal ben ik niet machtig)
ben aan het aan het googlelen geweest, maar dan nog niet.
wie kan mij staps gewijs dit leren.
Tevens heb ik ook nog een knoppix live cd

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/17, 21:37:44 »
48 MB RAM.... Daarmee kun je eigenlijk alleen nog Damn Small Linux draaien. Zelfs daarmee kun je Firefox nog niet gebruiken, want die heeft minimaal 64 MB nodig.

Tip: stuur het oud ijzer naar de eeuwige jachtvelden, en investeer 10 of 20 euro door via Marktplaats een PII te kopen met minimaal 128 MB RAM........

Groet, Pjotr.

Offline siegi

  • Lid
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/17, 21:39:52 »
Heb je al in de bios gezocht naar boot sequences, kan je daar geen cdrom bij zetten?
Mijn pentium 1 166 mhz had wel boot van cd.  (en het zal wel 150 mhz zijn in plaats van hz aanders zul je lang kunnen wachten eer hij ook maar iets grafisch laad :)
@pjotr dan zou ik eerder voor een p3 gaan die zijn eigenlijk al redelijk bruikbaar voor het hedendaagse surfen en mailen.  
Ik zit nu op een p2 350 mhz 128 mb ram en vind hem toch wel wat traag zeker het opstarten van firefox etc. Als je eenmaal bezig bent gaat het.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/17, 21:47:47 »
Citaat van: siegi
@pjotr dan zou ik eerder voor een p3 gaan die zijn eigenlijk al redelijk bruikbaar voor het hedendaagse surfen en mailen.  
Ik zit nu op een p2 350 mhz 128 mb ram en vind hem toch wel wat traag zeker het opstarten van firefox etc. Als je eenmaal bezig bent gaat het.
Klopt. Maar ik gaf zo'n beetje de ondergrens aan.... Overigens kun je beter een PII met 192 MB RAM hebben, dan een PIII met 128 MB RAM....

Verder kun je je PII nog aardig versnellen, door Xubuntu te installeren i.p.v. Ubuntu. In Firefox kun je verder nog de extensie Fasterfox installeren. Dat maakt echt verschil.

Offline Bobbie

  • Lid
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/17, 22:31:33 »
Deze 150 mhz hoeft niet op internet, daarom was het idee puppy linux er op te zetten
om er wat met linux te leren (klooien) als deze niet kan welke iso van Damn Small Linux moet je dan pakken voor installatie, er staan zoveel bestanden in
ftp://ftp.oss.cc.gatech.edu/pub/linux/distributions/damnsmall/


Offline Bobbie

  • Lid
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/18, 00:24:57 »
Dank je wel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/18, 00:25:45 »
Graag gedaan! En veel plezier met die prima mini-Tux DSL.

Offline Bobbie

  • Lid
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/18, 15:33:03 »
Hij doet het, is er nog een linux programma die weinig geheugen nodig heeft ?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/18, 15:35:00 »
Wat voor programma zoek je?
Wat wil je er mee doen?

Offline Bobbie

  • Lid
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/19, 21:15:07 »
Dank je Johan voor je aandacht, maar inmiddels (blijf niet stilzitten) ben ik gaan zoeken, eerst puppy linux op een andere pc  opgestart en dan is het mogelijk om een diskette met 'Wake up Puppy te maken, met een program in de opstart balk .
Uit eindelijk wel zonder internet draait hij op pc 150 hz met 48 mb geheugen. niet vlot maar ja, kan er mee spelen.
DSL draait ook nu.
Hier ga ik eerst mee spelen, dan erna een linux met een tekst/reken werk?
Messchien vector 3.2 ?

Offline Bobbie

  • Lid
Installatie zonder cd rom ondersteuning
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/16, 22:19:46 »
Puppy linux startte eenmaal op, deed het en erna niet, andere keer eens kijken wat er mee is