Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?  (gelezen 3480 keer)

Offline wowo

  • Lid
cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Gepost op: 2010/03/27, 16:36:34 »
Ik gebruik dankzij een tip op dit forum als mail checker notificatie-programma cGmail.
Mijn e-mail programma is Thunderbird vanwege de compatibiliteit op zowel Ubuntu als Windows XP.

Nu werkt cGmail perfect met mijn normale pop3-account. Als er mail is geeft hij dit aan en ook het juiste aantal.

Maar ik heb in cGmail als account ook mijn Hotmail ingesteld middels:
Username: ...........@hotmail.com
Password: ............
Server: pop3.live.com
Connection Type: SSL

Helaas komt er geen melding via cGmail als er nieuwe Hotmail binnenkomt. :'(

Heeft iemand cG mailwerkend gekregen met Hotmail en zo ja hoe ?
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Dave

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/27, 20:11:07 »
Ik begrijp niets van de meerwaarde van dergelijke progjes.
Ik kan in elk bekend progje instellen om regelmatig de berichten te checken.
Enkel wat accounts die ik niet in het prog binnen wil, dat checkt "Webmail notifier"
geweldige add-on waarmee je ook direkt in kunt loggen.

Offline wowo

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/27, 21:28:13 »
Tja eigenlijk heb je wel een punt.
Zelf ben ik sinds een paar weken aan het overstappen van Windows XP naar Ubuntu.
Het eerste wat je vaak wilt is de dingen waaraan je gewent bent ook in Ubuntu te krijgen.
Maar als dat of niet mogelijk is of me te veel moeite kost, zal ik me gaan aanpassen. ;)
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Tom

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/27, 23:36:25 »
Ik gebruik de addon Gmail notifier versie 0.6.4.1 tot volle tevredenheid hij meld mijn pop3 en gmail accounts feilloos aan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline wowo

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/27, 23:51:52 »
Ik gebruik de addon Gmail notifier versie 0.6.4.1 tot volle tevredenheid hij meld mijn pop3 en gmail accounts feilloos aan.
Maar ik gebruik geen gmail (helaas) maar hotmail.

Trouwens ik ga waarschijnlijk overstappen naar evolution omdat o.m. er geen goede hotmail checker is.
Het is kost mij te veel moeite om over te stappen naar Gmail.

Evolution is het beste in Gnome geïntegreerd en is zoals ik het nu zie een goede vervanging van outlook (en dus ook Thunderbird).

Evolution gaf namelijk net keurig aan dat er een bericht was ontvangen vanuit Hotmail als reactie op mijn draadje.  :)

Dus ga ik nu verder uittesten of ik ga overstappen van Thunderbird naar Evolution.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Tom

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/27, 23:54:38 »
Mooi he totaal vrije keuze ,succes. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Willy4

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/28, 00:02:21 »
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar Firetray werkt toch gewoon met alle accounts? Daarmee stel je in dat je een icoontje in die systeembalk krijgt te zien als er mail binnenkomt.
Of bedoel je iets waarmee je automatisch naar je webmail wordt doorgelinkt omdat je niets feitelijk met Thunderbird wilt binnenhalen? (Daar heb ik geen verstand van :rolleyes:)

Edit; Thunderbird haalt alleen automatisch de mail van het eerst account binnen, maar als je de andere accounts instelt op 'op nieuwe berichten controleren' dan geeft Firetray toch melding van nieuwe berichten zonder ze binnen te halen

Edit2: Firetray 0.2.5 werkt beter met Thunderbird 3 dan 0.2.3
« Laatst bewerkt op: 2010/03/28, 00:10:25 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline wowo

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/28, 00:40:01 »
Ik heb de add-on Firetray van Thunderbird uitgeprobeerd.
Geeft prima het aantal ingekomen mails van Hotmail en mijn normale pop-account weer. Ook kan je snel naar Thunderbird gaan mbv de systeemicoon.

Ik vind het echter een privacy-nadeel dat je volgens mij Thunderbird altijd opgestart moet hebben om Firetray te kunnen laten werken.

Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Willy4

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/28, 01:03:36 »
Ik heb de add-on Firetray van Thunderbird uitgeprobeerd.
Geeft prima het aantal ingekomen mails van Hotmail en mijn normale pop-account weer. Ook kan je snel naar Thunderbird gaan mbv de systeemicoon.

Ik vind het echter een privacy-nadeel dat je volgens mij Thunderbird altijd opgestart moet hebben om Firetray te kunnen laten werken.
Omdat er meerdere personen op een pc zitten bedoel je? Ik ben zelf de enige gebruiker en weet eerlijk gezegd niet eens of er zoiets bestaat waarbij je emailprogramma niet aan staat. Blijkbaar wel dus. Van oudsher; en ook op mijn werk met Windows, werk ik altijd met mijn mailprogramma open en verkleind naar het systeemvak.
Volgens mij kun je per account eventueel wel een wachtwoord instellen waardoor jij de enige bent die je mail kunt openen, maar hoe dat precies werkt weet ik niet precies.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline wowo

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/28, 01:22:16 »
Ik ben zelf de enige gebruiker en weet eerlijk gezegd niet eens of er zoiets bestaat waarbij je emailprogramma niet aan staat. Blijkbaar wel dus. Van oudsher; en ook op mijn werk met Windows, werk ik altijd met mijn mailprogramma open en verkleind naar het systeemvak.

Precies, ik vind het wel zo prettig als mijn mailprogramma alleen maar kan starten mbv van een wachtwoord. En inderdaad: cGmail en ook de standaard evolution mailmelder werken zonder dat het mailprogramma aanstaat.

Volgens mij kun je per account eventueel wel een wachtwoord instellen waardoor jij de enige bent die je mail kunt openen, maar hoe dat precies werkt weet ik niet precies.
Deze mogelijkheid heb ik in Thunderbird helaas niet gevonden.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Willy4

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/28, 13:11:09 »
Een los progje als GnuBiff, te vinden in Synaptic, werkt geheel onafhankelijk van je emailprogramma en daar hoeft dus ook geen emailprogramma voor open te staan. Wel moet je bij melding zelf je emailprogramma openen. Er vanuitgaand dat er een icoontje in je systeembalk of op je bureaublad staat, is dat ook maar 1 muisklic natuurlijk. ;)

Hoe bevalt Evolution? Beter dan Thunderbird? :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline wowo

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/28, 14:04:05 »
Een los progje als GnuBiff, te vinden in Synaptic, werkt geheel onafhankelijk van je emailprogramma en daar hoeft dus ook geen emailprogramma voor open te staan. Wel moet je bij melding zelf je emailprogramma openen. Er vanuitgaand dat er een icoontje in je systeembalk of op je bureaublad staat, is dat ook maar 1 muisklic natuurlijk. ;)

Hoe bevalt Evolution? Beter dan Thunderbird? :)
Ik ben nog aan het testen. Evolution heeft veel meer mogelijkheden dan Thunderbird en lijkt als email-programma even goed te zijn.

Omdat ik op andere window$ computers met Thunderbird de snelfunctietoetsen veelvuldig gebruik, krijg ik als ik deze toetsencombinaties in Evolution gebruik, onbedoelde acties.
Bv. ctrl+F is zoeken in bericht in Thunderbird ; ctrl+F is doorsturen in Evolution

Ook de zoekfunctie in Evolution is even wennen, maar blijkt tocht minstens even goed te zijn.

Zelf blijf ik het vervelend vinden dat de mail van alle accounts standaard in 1 inbox terecht komen.
Zelf gebruik ik 2 accounts waarvan de 1 belangrijkere post bevat.
Als de mail van alle accounts in 1 inbox terecht komen, bestaat het gevaar dat ik belangrijkere post over het hoofd zie.

Ik kan natuurlijk met de zoekfunctie op geadresseerden sorteren of met een berichtenfilter de belangrijkere accountberichten een andere kleur geven of in een aparte map verplaatsen.

Maar het is toch vervelend om een andere werkwijze te moeten gaan zoeken of weet je of het mogelijk is om in Evolution per account aparte inboxen te creëren?
« Laatst bewerkt op: 2010/03/28, 14:06:20 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Willy4

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/28, 14:53:28 »
Maar het is toch vervelend om een andere werkwijze te moeten gaan zoeken of weet je of het mogelijk is om in Evolution per account aparte inboxen te creëren?
Ehm... Ik zou zeggen gewoon een regel aanmaken zoals in Outlook?

Vanwaar deze vette tekst? Als iemand die het weet dit leest, geeft ie heus wel antwoord. ;)
Ik vrees alleen dat Thunderbird net even wat vaker gebruikt wordt dan Evolution.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline wowo

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/28, 15:57:08 »
Ik heb nu voor mij als oplossing gevonden: Gebruik Zoekmappen.
Het gebruik van Zoekmappen voor mijn doel is handiger als een berichtenfilter-regel.
Zie de helpfunctie-tekst bij Evolution.(F1):
"Using Search Folders

    * Evolution 2.28 User Guide
    * Organizing Your Email

If filters aren't flexible enough, or you find yourself performing the same search again and again, consider a search folder. Search folders are an advanced way of viewing your email messages within Evolution. If you get a lot of mail or often forget where you put messages, search folders can help you keep things organized.

A search folder is really a hybrid of all the other organizational tools: it looks like a folder, it acts like a search, and you set it up like a filter. In other words, a conventional folder actually contains messages, but a search folder is a view of messages that might be in several different folders. The messages it contains are determined on the fly using a set of criteria you choose in advance."

Als nieuwe gebruiker van Evolution zal ik wat vaker de helpfunctie moeten gaan gebruiken. ;)

En ik denk dat je gelijk hebt met dat er meer Thunderbird dan Evolution gebruikers zullen zijn onder Ubuntu wat eigenlijk wel jammer is.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Willy4

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/28, 16:23:32 »
Mooi dat het opgelost is :)
En ik denk dat je gelijk hebt met dat er meer Thunderbird dan Evolution gebruikers zullen zijn onder Ubuntu wat eigenlijk wel jammer is.
Mwah, Evolution biedt in eerste instantie wat meer mogelijkheden, maar met Thunderbird is het meeste met addons wel te ondervangen. Evolution is wat zakelijker en lijkt op Outlook. Thunderbird is wat flexibeler, wat speelser haast en werkt op sommige punten wel handig samen met Firefox.
Waar je voorkeur naar uitgaat blijft toch persoonlijk. 'Jammer' is in deze een subjectief begrip ;)
M.a.w. Ik hou het nog even bij Thunderbird =D
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Dave

  • Lid
Re: cGmail mail checker werkt niet met Hotmail ?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/28, 17:04:58 »

Zelf ben ik sinds een paar weken aan het overstappen van Windows XP naar Ubuntu.
Het eerste wat je vaak wilt is de dingen waaraan je gewent bent ook in Ubuntu te krijgen.
Maar als dat of niet mogelijk is of me te veel moeite kost, zal ik me gaan aanpassen. ;)


Een ontdekkingsreis dus nog.
Klopt wat je zegt(hel herkenbaar ook) en eigenlijk is dat ook het ALLERmoeilijkste in het begin, progjes vinden die werken zoals je het gewend was en ook datgene doen wat je wilt..
Want het gaat per slot om de programma's die je wilt gebruiken.
(alhoewel sommigen dagen zoet zijn met alleen windows)
Software adviseren die voor meerdere systemen beschikbaar is (Evolution, Thunderbird, Firefox enz) is een goede eerste stap.

Maar soms kan iets eenvoudiger gerealiseerd worden dan je voor mogelijk hield.
Dat is het leuke van een forum, men vraagt iets en een ander vraagt terloops wat precies de bedoeling is en krijg je soms een steengoede tip waar je nooit van gehoord had.
Alleen niet iedereen is het daar altijd mee eens en ook wat ik nu hier neerzet mag eigenlijk niet....