Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelheidsverschil tussen draad en draadloos  (gelezen 1012 keer)

Phaldmmor

  • Gast
Snelheidsverschil tussen draad en draadloos
« Gepost op: 2006/09/02, 13:35:42 »
Mij is opgevallen dat er een merkbaar snelheidsverschil zit tussen mijn draadloze verbinding en bedrade verbinding tijdens het internetten. Als ik draadloos een pagina opvraag duurt het even voor deze getoont word. Gebruik ik echter een ethernet verbinding (met draad) dan worden pagina's merkbaar sneller geladen.

Zijn er meer mensen met die iets dergelijks is opgevallen? Ik vermoed zelf dat een en andere te maken heeft met de WEP beveiliging die word gebruikt tijdens de draadloze communicatie. Heb nog niet geprobeert of het verschil maakt of deze wel of niet gebruikt word.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Snelheidsverschil tussen draad en draadloos
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/02, 17:02:03 »
Dat is logisch. Ik denk niet dat een WEP-key zoveel verschil mag maken, maar dat het meer aan de afstand ligt die de computer afstaat van het accespoint/router. Zitten er misschien veel muren, andere apparaten (magnetron, draadloze telefoon) tussen?

Als je de computer pal naast het accespoint/router zet, zal de verbindig merkbaar sneller zijn (denk ik).

Hoeveel verschil zit er tussen een draadloze en bedrade ping naar je accespoint/router? (ping "ip-router"). Ook kun je even kijken hoe sterk de signaalsterkte is (iwconfig).