Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB poorten werken niet op Ubuntu  (gelezen 2814 keer)

Offline Ricardo92

  • Lid
USB poorten werken niet op Ubuntu
« Gepost op: 2010/02/05, 16:24:23 »
Hee,

Sorry, voor dit nieuwe topic. Maar ik heb een ander probleem, de USB poorten(dat heb ik nodig voor mijn muis en toetsenboord) werken allemaal niet zodra ubuntu start of als ik de installatie start (voor taal te selecteren). Nou heb ik een oude muis en toetsenbord geprobeerd zonder USB, maar nog met de oude aansluiting(groen en paars), maar daar heb ik het zelfde probleem.

Nu heb ik in mijn bios een paar opties gezien:

- USB mouse legacy (die staat enabeld)
- USB keyboard (die staat ook enabeld)
- USB Legacy support (staat ook enabeld)

Moet ik misschien hier wat mij doen?

Dankje,

Ricardo

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/05, 16:35:21 »
Zet in de BIOS de USB legacy allemaal op disabeld. Kan je nu wel je muis en toetsenbord gebruiken?
Zo niet, dan zal je de BIOS moeten updaten(flashen)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ricardo92

  • Lid
Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/05, 17:01:15 »
Ok, ga ik even proberen!

edit: niks werkt helaas, maar er staan nog wel wat andere functies onder legacy zoals; USB controller enzo.

Nogmaals,

bedankt voor de hulp
« Laatst bewerkt op: 2010/02/05, 17:17:37 door Ricardo92 »

Offline Ricardo92

  • Lid
Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/07, 09:50:44 »
Ik heb nu van alles geprobeerd, hebben jullie nog iets hoe ik het kan oplossen?

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/07, 11:18:48 »
Heb je nog een PS/2 poort? Zodat je iets met een PS/2 toetsenbord of muis kan doen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/07, 14:37:45 »
Het is geen usb probleem. Ook de ps2 poorten werken niet (zie eerste post).

Ik zou allereerst eens proberen de cd opnieuw te branden. Misschien dat daar de fout zit. Veel meer kan je volgens mij niet doen zonder toetsenbord of muis..
« Laatst bewerkt op: 2010/02/07, 14:41:59 door Thomas de Graaff »

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/07, 19:03:13 »
Sorry overheen gelezen. :-[
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ricardo92

  • Lid
Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/07, 21:14:01 »
Het is geen usb probleem. Ook de ps2 poorten werken niet (zie eerste post).

Ik zou allereerst eens proberen de cd opnieuw te branden. Misschien dat daar de fout zit. Veel meer kan je volgens mij niet doen zonder toetsenbord of muis..

Jaa, dat had ik al geprobeerd. Maar helaas pak die dat ook niet. Maar verder valt daar niet zo veel aan te doen dus?

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/07, 21:29:44 »
Heb je ook een andere Linux smaak geprobeerd of Windows, als het dan ook niet werkt zou ik toch eens de BIOS flitsen http://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ricardo92

  • Lid
Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/07, 21:59:20 »
Jaa, heb ik gedaan ik ben van windows vista naar windows 7, xp geen probleem. Maar op ubuntu, slaat alles gewoon uit (muis en toetsenbord). Moet ik me bios dan nog flashen?

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/07, 22:04:42 »
Ik neem aan dat je Windows er nog hebt opstaan? Dan lijkt er inderdaad iets niet goed te gaan in Ubuntu. Probeer eerst een andere Linux live cd, bijv. open suse. Als alles werkt in Windows ligt het niet aan je BIOS.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/07, 22:54:53 »
Probeer anders de Linux Mint 8, die draait ook op gnome net als Ubuntu en die is tamelijk compleet (out of the box).

Offline Ricardo92

  • Lid
Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/07, 22:55:03 »
Ik neem aan dat je Windows er nog hebt opstaan? Dan lijkt er inderdaad iets niet goed te gaan in Ubuntu. Probeer eerst een andere Linux live cd, bijv. open suse. Als alles werkt in Windows ligt het niet aan je BIOS.


Jaa, zal ik doen =]

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/08, 00:36:46 »
Even voor de duidelijkheid. Je geeft aan dat het toetsenbord en de muis niet werken bij het opstarten van Ubuntu, of als de installatie start (voor taal selecteren). Kan je exact beschrijven wat je doet? Ik ga er even vanuit namelijk dat je de live cd in de computer stopt, en vervolgens reboot? Je bios reageert nog op toetsaanslagen neem ik aan? Vervolgens neemt de bootloader het over. Je krijgt een scherm met taalkeuze te zien. Vanaf dat moment reageert je systeem niet op toetsaanslagen meer? Dit maak ik in ieder geval op uit wat je zegt. Is dat het geval dan is het in ieder geval normaal dat je muis niks doet. Dus het kan dan best zijn dat er alleen een probleem met je keyboard is. Je bent op dit moment dan nog niet in Ubuntu, maar in de bootloader, syslinux of isolinux geloof ik dat die van de live cd heet. Het lijkt erop dat je een probleem hebt met je keyboard in de bootloader.

Je geeft aan dat je computer nog ps2 poorten heeft, dus waarschijnlijk is het geen spik splinternieuw systeem. Tenminste, volgens mij hebben de nieuwste computers geen ps2 poorten meer? Misschien is er een nieuwe versie van isolinux bootloader die problemen geeft. Je kan eens proberen een oudere versie van Ubuntu, zeg 7.04 oid. te pakken, kijken of dat wel werkt.

Offline Ricardo92

  • Lid
Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/08, 11:58:51 »

Ja, ik boot hem vanaf de cd als ik probeer opstarten vanaf de cd(zonder installatie) of start gelijk met de installatie valt mijn toetsenbord en muis uit. Ik heb mijn desktop eind 2008 gekocht. Kreeg er al geen ps2 muis en toetsenbord bij, maar een USB muis en toetsenbord.

Re: USB poorten werken niet op Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/08, 13:37:24 »
Ok, als ik het goed begrijp kan je dus je toetsenbord nog wel gebruiken om na het opstarten van de cd te kiezen voor het opstarten van Ubuntu of het installeren.

In dat geval is het probleem niet de bootloader dus. Dan kan je misschien eens hier kijken:

https://wiki.ubuntu.com/X/Troubleshooting/HalBreaksKeyboardAndMouse