Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kexi  (gelezen 473 keer)

Offline paulus56

  • Lid
kexi
« Gepost op: 2013/03/03, 22:10:02 »
halo ,

ik heb zo pas KEXI  geïnstalleerd  en werkt net zoals acces , maar de query werk niet zo goed.
maak wel de koppeling tussen het formulier , maar niet wanneer men een selectie maakt om één enkel record op te roepen in het formulier.
heb ik iets vergeten te installeren of zou er een debug zijn?

mvg

Re: kexi
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/03, 22:10:36 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je en welke versie van Kexi? Versie van Kexi opvragen via Help --> Over Kexi

Offline paulus56

  • Lid
Re: kexi
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/03, 22:14:20 »

halo,

ik gebruik 12.4 lst ,maar kan help functie niet openen.

Offline paulus56

  • Lid
Re: kexi
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/03, 22:23:32 »
 sorry,


heb versie kexi wel gevonden
Kexi
Versie 2.4.0 (Calligra 2.4.0)
Gebruikmakend van KDE Development Platform 4.8.5 (4.8.5).

maar kan help centrum niet openen.


Re: kexi
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/03, 22:34:39 »
Ik doelde het op het Help-menu, niet het helpcentrum en dat heb je zo te zien gevonden ;)

Maar goed, er is wel veel verbeterd in de nieuwste versie want 2.4 was de eerste release van Kexi nadat het programma van vooraf opnieuw was opgebouwd. Dus probeer eens de nieuwste versie 2.6.

-Open een terminalvenster en geef het volgende commando: sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/backports
-Voer je wachtwoord in wanneer hier om wordt gevraagd; je ziet niks tijdens het intypen, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.
-Geef daarna het volgende commando: sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade

Als het goed is krijg je nu bij de updates o.a. Kexi te zien en na het updaten heb je de nieuwste versie :)

Offline paulus56

  • Lid
Re: kexi
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/04, 18:48:16 »
halo ,

ik heb uw raad op gevolgd en heb nu de Kexi versie 2.6.
ga nog wat uittesten.
alvast bedankt

mvg