Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 11.10 werkt alleen op netstroom  (gelezen 1021 keer)

Offline C-mon

  • Lid
ubuntu 11.10 werkt alleen op netstroom
« Gepost op: 2011/11/29, 21:27:06 »
Het probleem is dat Ubuntu alleen werkt op netstroom en niet op mijn accu.

Ik heb op mijn ASUS X50V notebook (moederbord F5V) naast windows 7 nu voor het eerst Ubuntu 11.10 geinstalleerd op een aparte partitie (dus niet de WUBI methode). Alles lijkt goed te werken maar ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Op netstroom werkt alles prima. Zodra ik de stekker eruit haal om op mijn accu verder te werken bevriest het scherm, hij reageert nergens op en gaat dus niet in slaapstand maar loopt vast. Het beeldscheerm blijft aan op de accustroom dus die geeft in principe wel voeding aan het systeem. Als ik de stekker er weer in doe gebeurd er nog steeds niets. Alleen een harde reset herstart het systeem.

Daarnaast start Ubuntu niet op wanneer ik hem met  een opgeladen accu wil opstarten terwijl hij windows 7 wel normaal opstart. Bovenstaande problemen heb ik dus niet in windows 7.

Overigens is de accu die op het systeem staat niet de originele omdat die een jaartje geleden te snel op ging. Maar ook met die accu die het nog wel doet op windows 7 gebeurd er niks en wordt de accu in zijn geheel herkent (i.t.t. tot de nieuwe accu waarmee de installatie verricht is, op netstroom overigens).

Kent iemand een oplossing voor dit probleem?

Bvd

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 11.10 werkt alleen op netstroom
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/29, 23:22:59 »
Lastig.... Is er een nieuwere BIOS-versie beschikbaar voor deze flaptop?

Offline C-mon

  • Lid
Re: ubuntu 11.10 werkt alleen op netstroom
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/30, 20:28:23 »
Nee, op de website bij ASUS staat alleen de first release uit 2007.

Offline C-mon

  • Lid
Re: ubuntu 11.10 werkt alleen op netstroom
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/03, 13:15:45 »
Zou het nog zin hebben om ubuntu opnieuw te installeren (op netstroom uiteraard) met de originele accu erin?

Offline Dave

  • Lid
Re: ubuntu 11.10 werkt alleen op netstroom
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/04, 11:25:21 »
Zou het eerder proberen juist alleen op de accu.
Heb je de instellingen nagezien wat de opdrachten zijn wanneer de klaptop op de accu overschakelt?
Het lijkt me een slaapstand probleem.

Offline C-mon

  • Lid
Re: ubuntu 11.10 werkt alleen op netstroom
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/04, 15:48:51 »
Bedoel je de energie instellingen? Ik heb daar bij overschakelen naar accu ingesteld dat er niet op pauze stand mag worden overgegaan. Nog andere suggesties dan opnieuw installeren op de accu? Vind het toch wel een vervelend probleem, als je even wilt verhuizen van kamer met aangesloten laptop moet je eerst alles afsluiten en dan weer opnieuw de computer opstarten...