Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding op mijn router, met Tomato, is traag. Kan ik .bin file toevoegen?  (gelezen 2602 keer)

Offline bart85

  • Lid
Mijn verbinding is niet sneller dan 8Mbit over een wireless bridge.  De router zou toch een hogere snelheid moeten kunnen halen. Het is een router met Tomato RAF. Het is een oude router, dus ook mogelijk dat hij versleten is. Kan onderstaande firmware aan het bestaande systeem, Linksys E2000 worden toegevoegd?
http://tomato.groov.pl/download/K26/build5x-132-EN/tomato-E2000-NVRAM60K-1.28.RT-MIPSR2-132-Max.zip Deze firmware is van Tomato Shibby.

Is het gewoon een questie van:
- Resetten.
- Firmware upgraden??

Heb ik dat juist?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Lijkt me zinloos. Onwaarschijnlijk dat de router sneller wordt door verandering van z'n firmware.

Offline atomos

  • Lid
Corrigeer me als ik het fout heb.
wireless bridge heeft als duidelijke nadeel een maximale wifi snelheid gedeeld door 2. > heen en weer bandbreedte.
Nu geef jij aan 8 Mb, op zich is dat laag ja, maar het heeft ook met de afstand te maken.
Stel je hebt 10 meter met een muur er tussen. Je Internet snelheid is max. 100/100 Mb/sec wifi haalt dat absolute niet.
Hier thuis haal ik ongeveer 30 Mb met een plafond er tussen. 30/2 (optimaal) is ongeveer 15 Mb daar gaat nog correctie bits van af,
dus zal je ongeveer 13 Mb overhouden. of rond om.

Kan het fout hebben :)
 
Kabels trekken is altijd beter.. maar ja dat moet ook maar zo kunnen..
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline bart85

  • Lid
Mijn usb-dongle werkt alleen goed na installatie van een andere driver mbv dkms. Daarom kan ik tijdens installatie van een OS niet snel downloaden. Oplossing is een wireless bridge tussen twee routers. Een bij de pc en een bij de router.
Of toch geen goed idee? Ik wou verschillende systemen op een 500gb schijf zetten om uit te proberen.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline atomos

  • Lid
Moet geen probleem geven.. Super snelheden zul je niet snel halen.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Heb je alles goed aangesloten en ingesteld? Conflict uitgesloten?
Ik heb het ook wel eens gehad dat er in een multi router groep een conflict zat omdat er iets niet goed gedaan was. Het werkte, maar traaaaag.

En zit je wifi op een redelijk vrij kanaal? 2 wifi's gekoppeld binnen een zee van buurtwifi's zal je snelheid ook niet bevorderen.

Kabels trekken is altijd beter.. maar ja dat moet ook maar zo kunnen..
Waar het snelheid betreft.
Maar dat niet alleen. Pc's waarop belangrijke zaken gebeuren zoals bankieren en digid hangen hier ook op kabel i.v.m. de veiligheid.

En die snelheid van kabel is toch ook altijd meegenomen op de meest gebruikte computers.  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline bart85

  • Lid
Hoe kan ik conflicten herkennen?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline atomos

  • Lid
Met een sniffer.
Laat die sniffer maar, dat gaat te ver voor dit draadtje, wel leuk onderwerp trouwens :)
De RAFF kun je niet zo heel snel dingen verkeerd instellen en als het geval toch is.. ;) ff een reset maken met het kleine indruk knopje aan de achterkant en klaar ben je weer..
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Hoe kan ik conflicten herkennen?
Door alles nogmaals goed na te lopen. Of alles goed ingesteld en aangesloten is.
Je kunt ook kijken welke wifi's er allemaal actief zijn in de buurt en op welke kanalen zij zitten. Er zijn leuke mobiele apps die dit mooi visualiseren, maar in veel routers kun je dit ook bekijken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Nero

  • Lid
Gebruik LinSSID en/of Wifi Radar (beide zitten in Debian repositories, dus waarschijnlijk ook in Ubuntu).