Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meerdere partities maken(zowel tijdens als na installatie)in ubuntu  (gelezen 832 keer)

nabuko

  • Gast
Hoi

Ik heb een probleem waar ik al enkele weken mee bezig ben, ik probeer op 1 schijf

1               1 ntfs partitie te hebben (dat is geen probleem staat er al een jaar op)
2               1 swap
3               1 ext 3 Voor ubuntu
4               1 logisch station
5               1 logisch station

tot punt 3 gaat het goed (dus de huis tuin keuken installatie) maar daarna heb ik echt al van alles geprobeerd. ipv 2* logisch 1 primair ext3 ext2 reiser en weet ik veel wat meer, bij installeren mount points gemaakt  bevoorbeeld media/bjorn/zooi ik krijg de volumes wel op display maar ik ken er niks mee doen.

gparted werkt goed ik kan er alle kanten mee uit maar ik blijf ¨The folder "ceejdeej" cannot be copied because you do not have permissions to create it in the destination.¨


ceejdeej is voorbeeld

het mooie is dat ik vanuit ubuntu wel in windows vista/xp kan (na invoering van wachtwoord)

en nou ben ik er nog niet,
hoe kan je het voor elkaar krijgen als ik ubuntu eraf gooi het voor elkaar krijgen om die 2 partities daar weer aan te koppelen

kortom ben ik gebonden aan ntfs of is er een ander optie

ik weet ook dat je maar 4 primaire partities kwijt kan dus ik ben gebonden,

Zou iemand dit in jip en janneke taal uit kunnen leggen wat het probleem is zonder een hoop sudo´s etc

grt van een hopeloze knoeier


Offline Geitekont

  • Lid
Meerdere partities maken(zowel tijdens als na installatie)in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/08, 00:24:25 »
Zocht al naar die link van pjotr123, alleen raakte zelf aan de lees :) nieuwe dingen te weten gekomen.

nabuko

  • Gast
Meerdere partities maken(zowel tijdens als na installatie)in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/08, 00:24:33 »
had ik al naar gekeken zo ben ik ook op gparted gekomen (sorry ik was nog niet klaar met intikken)

extensies maakt hij wel aan maar ik kan er geen fluit mee doen