Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke driver voor de NVDIA 7000M?  (gelezen 1436 keer)

frux

  • Gast
Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Gepost op: 2008/11/10, 12:05:34 »
Ik ben al lange tijd op zoek naar de oplossing maar kom er niet achter. Wie kan mij helpen?

Het gaat hier om een ACER ASPIRE 7520.
Ik heb nu een resolutie van 800x600 en wil natuurlijk een veel hogere resolutie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/10, 12:12:04 »
Citaat van: frux
Ik ben al lange tijd op zoek naar de oplossing maar kom er niet achter. Wie kan mij helpen?

Het gaat hier om een ACER ASPIRE 7520.
Ik heb nu een resolutie van 800x600 en wil natuurlijk een veel hogere resolutie.
Kijk hier eens:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
(punt 2)

frux

  • Gast
Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/10, 12:17:07 »
Thnx pjotr, ik ga even kijken.

Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/10, 15:20:18 »
Als ik hier even op mag inhaken, Tot 8.10 ging het prima met die proprietary drivers van NVIDIA voor mijn NVIDIA GeForce 7000M in mijn Acer Aspire 7520. Met 8.10 gaat het bijna helemaal goed, ik heb prima beeld, niets mis mee behalve de tooltips, die kleine venstertjes die je vertellen wat een knop betekend of doet. Deze tooltips worden zichtbaar als een zwart ingevuld kadertje waarin niets te lezen is. :( Ik ben nog steeds lerende dus die tooltips zijn best belangrijk voor mij. Heeft iemand een idee om dit op te lossen.
Zelf heb ik al geprobeerd om het versie 173 te proberen maar dat hielp niet dus ik ben weer terug bij de aanbevolen versie 177. Ook hier: http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld vond ik niets wat me op weg hielp, er kwam zelfs geen venster bij me op nadat ik het eerste commando had uitgevoerd. Onder Systeem>Beheer> kwam ik wel de NVIDIA X Server Settings tegen maar het geen ik daarin zag zei me helemaal niets dus durf ik daar niets in te wijzigen zonder dat iemand met kennis me hierin kan bij staan.
Op zichzelf is het maar een onbenullig iets maar ook de berichten die de icoontjes op de balken geven komen in zo'n zelfde zwart ingevuld kadertje en dan is het lastig als je het niet kan lezen.
Groetjes
Kees

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/10, 15:53:04 »
Die zwarte venstertjes kwamen eerder altijd doordat het geheugen van je videokaart vol zat.
Tegenwoordig zou die bug uit de Nvidia driver gehaald moeten zijn.

Wat je wel kan doen is in de BIOS van je laptop het gedeelde geheugen voor je videokaart vergroten naar de hoogst mogelijke waarde (vaak 256 MB). Dan heb je er geen of minder last van als het goed is.

Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/10, 16:00:16 »
Citaat van: Johanvd
Die zwarte venstertjes kwamen eerder altijd doordat het geheugen van je videokaart vol zat.
Tegenwoordig zou die bug uit de Nvidia driver gehaald moeten zijn.
Ik had er tot versie 8.10 ook geen last van, zou die bug er weer in terug zijn?

Ik zal het gedeelde videogeheugen nakijken maar dat moet toch niet de oplossing zijn lijkt mij.
Groetjes
Kees

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/10, 16:04:03 »
Dat was met eerdere drivers wel de oplossing. Daar werden soms hele vensters zwart, en begon Xorg geheugen te lekken (nam steeds meer geheugen in beslag).

Welke driver voor de NVDIA 7000M?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/10, 16:11:10 »
Ik heb het even nagekeken maar de het geheugen staat op 256Mb.
Groetjes
Kees