Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu geinstalleerd, en dan??  (gelezen 1815 keer)

Offline petbus

  • Lid
xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Gepost op: 2009/03/25, 11:19:33 »
Ik heb xubuntu 8.04 geinstalleerd op een laptop (dualboot naast windows).

Om de installatie kompleet (= up to date) te krijgen, dien ik dan ook deze link te volgen??

 http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Alvast dank.
Gr.Petbus

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/25, 11:21:44 »
Ge kunt die stappen volgen, maar velen zijn niet noodzakelijk. Zorg gewoon dat ge alle updates binnenhaalt en dan is het een kwestie van uw eigen dingen te doen.

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/25, 11:27:46 »
Klopt, maar Pjotr heeft wel een hele goede handleiding die ik ook altijd volg na het installeren van Ubuntu (bij Kubuntu natuurlijk mij eigen =D) Dus opzich kunt u het wel volgen, maar kijk wel even wat u nodig vindt en wat niet.

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/25, 11:34:39 »
Dus opzich kunt u het wel volgen, maar kijk wel even wat u nodig vindt en wat niet.

Het is dat wat ik eigenlijk wil zeggen. Doe wat gij denkt dat nodig is :). Zoals de dingen van puntje B doe ik nooit (op subpixels en meters na), en toch heb ik een goed werkend systeem :).

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/25, 11:43:33 »
Precies :) Zoals bijvoorbeeld dat TouchPad temmen doe ik nooit, ik hou wel van dat gescroll en Tap to click :)

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/25, 12:52:52 »
Die lijst van Pjotr zie ik als onnodig. Het is je eigen computer, en je eigen smaak. Ik installeer altijd de ubuntu-restricted-extras, en mijn systeem is klaar.

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/27, 08:10:19 »
Precies :) Zoals bijvoorbeeld dat TouchPad temmen doe ik nooit, ik hou wel van dat gescroll en Tap to click :)

Wat bedoelen jullie nu eigenlijk met 'temmen'?
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Offline idefix

  • Lid
Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/27, 08:16:00 »
Precies :) Zoals bijvoorbeeld dat TouchPad temmen doe ik nooit, ik hou wel van dat gescroll en Tap to click :)

Wat bedoelen jullie nu eigenlijk met 'temmen'?

Ik denk "uitschakelen" of  "disable" in de instellingen. Als je een gewone muis aansluit op je laptop, kun je beter het touchpad uitschakelen. Dat is toch mijn mening. Mij stoort het dat tijdens het typen de muisaanwijzer verspringt omdat mijn arm/mouw over de touchpad wrijft.
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/27, 08:22:42 »
Het gaat mij eigenlijk om die rare vertaling, temmen. Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk, nooit eerder van gehoord. Je temt een paard, maar in deze context vind ik het vreemd.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/27, 09:34:24 »
Ik denk "uitschakelen" of  "disable" in de instellingen. Als je een gewone muis aansluit op je laptop, kun je beter het touchpad uitschakelen. Dat is toch mijn mening. Mij stoort het dat tijdens het typen de muisaanwijzer verspringt omdat mijn arm/mouw over de touchpad wrijft.

Dan hebt ge ofwel zo een slecht touchpad dat niet een beetje naar beneden ligt, ofwel doet ge gekke dingen met uw handen bij het typen :).

Ik vind het juist handig, zo een touchpad. Normaal gebruik ik de muis, maar hoe vaak moet ge bij iets invullen of wat dan ook maar een heel klein beetje opschuiven?
En als ik dan eens op een gewone desktop zit, zit ik altijd over het bureau te wrijven.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/27, 10:45:29 »
Wat Pjotr in zijn handleiding bedoelt met "het touchpad temmen", is het voorkomen dat de "muis" gekke dingen gaat doen als je met een touchpad werkt. Maar ik heb een vermoeden dat steeds minder mensen dat probleem hebben.

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/27, 10:58:46 »
Wat Pjotr in zijn handleiding bedoelt met "het touchpad temmen", is het voorkomen dat de "muis" gekke dingen gaat doen als je met een touchpad werkt. Maar ik heb een vermoeden dat steeds minder mensen dat probleem hebben.

Inderdaad, oftewel wat Pjotr schrijft: het scrollen met het touchpad uitschakelen, alsmede het Tik om te klikken (tap to click).

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/27, 12:01:00 »
Ik snap trouwens niet waarom ge dat zou uitzetten. Is toch handig om een tikje te geven. Of uw vinger een paar centimeter van uw toetsenbord verplaatsen om te scrollen in plaats van naar de muis te grijpen.

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/27, 13:07:34 »
Dat vind ik dus ook, daarom zou Pjotr het ook uit moeten halen. Want er zijn genoeg mensen (waaronder wij dus) die het wél prettig vinden.

Re: xubuntu geinstalleerd, en dan??
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/27, 13:17:43 »
Het blijft Pjotr zijn persoonlijke documentatie, als hij vind dat het uitgeschakeld moet worden is dat zijn volste recht. Mensen die de documentatie volgen moeten gewoon niet alles klakkeloos overnemen.

Er staan trouwens wel meer dingen die helemaal niet noodzakelijk zijn of voor iedereen gelden. Dusja.