Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Topics markeren als opgelost - forum modificatie  (gelezen 2341 keer)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Gepost op: 2009/08/31, 17:06:49 »
Ik heb een SMF mod gemaakt waarmee topics als "opgelost" gemarkeerd kunnen worden.

Features:
  • Topics kunnen gemarkeerd worden als "opgelost/niet opgelost" door de topicstarter/moderators
  • Indien dit is aangeduid in de configuratie kunnen topics ook gemarkeerd worden door andere personen dan de topicstarter/moderators
  • Per board kan ingesteld worden of topics oplosbaar zijn of niet
  • Per topic zelf kan (indien topics normaal gezien oplosbaar zijn binnen dit topic) topic ook op "niet oplosbaar" gezet worden omdat het misschien niet altijd relevant is
  • Mod kan globaal in- en uitgeschakeld worden
  • Er is een lijst "Niet opgeloste topics" zichtbaar, naast "Toon ongelezen..." en "Toon nieuwe...", rechtsbovenaan
  • Opgeloste topictitel is lichtergedrukt (bv. een grijstint) en er staat "[OPGELOST]" voor de topictitel
  • Nederlandstalig language pack inbegrepen
  • Gepackaged als twee (de)installeerbare mods: core mod + UbuntuNL Theme integratie mod

Het is nog niet erg uitgebreid getest, maar de features zouden in theorie allemaal moeten werken. :P
Speel er gerust een beetje mee om te testen.. Test forum: http://vidiqatch.org/ubunl/
Het zou mooi zijn als het wat getest kan worden om te kijken of de functionaliteit en permissies werken..

Rechtsbovenaan is een link "Toon topics die nog niet zijn opgelost."
In een board waar topics oplosbaar kunnen zijn zullen nieuwe topics standaard oplosbaar zijn,
maar soms is dit niet de bedoeling, daarom is er ook een extra optie tijdens het posten/bewerken van het topic "Topic is niet oplosbaar."

Eventueel ontdekte bugs kan je in dit topic melden.. :)

We hopen de mod binnenkort actief te maken, wellicht na de IRC vergadering (12 september), omdat we dan wellicht voldoende getest hebben, en omdat we de server admin dan kunnen overtuigen om FTP login gegevens te geven om de mod te kunnen installeren via de SMF package manager :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/31, 17:20:28 »
Het er heel goed uit. Dit zal de dingen wat simpeler maken geloof ik
mooi werk!

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/31, 20:11:24 »
"In een board waar topics oplosbaar kunnen zijn zullen nieuwe topics standaard oplosbaar zijn,
maar soms is dit niet de bedoeling, daarom is er ook een extra optie tijdens het posten/bewerken van het topic Topic is niet oplosbaar."

Is dat niet een beetje onhandig? Lijkt mij dat het standaard op Onopgelost moet staan. Dus eigenlijk andersom als dat het nu is.

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/31, 20:22:02 »
veel nieuwe futures op dat test forum

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/31, 20:32:34 »
"In een board waar topics oplosbaar kunnen zijn zullen nieuwe topics standaard oplosbaar zijn,
maar soms is dit niet de bedoeling, daarom is er ook een extra optie tijdens het posten/bewerken van het topic Topic is niet oplosbaar."

Is dat niet een beetje onhandig? Lijkt mij dat het standaard op Onopgelost moet staan. Dus eigenlijk andersom als dat het nu is.
onopgelost is niet hetzelfde als onoplosbaar
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/31, 20:34:05 »
idd die optie zou best eens nuttig kunnen blijken,

stel de vraag mijn OS blijft blauwe schermen geven,, wat doe ik er aan,
onoplosbaar is dan zeer nuttig XD

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/31, 20:44:17 »
"In een board waar topics oplosbaar kunnen zijn zullen nieuwe topics standaard oplosbaar zijn,
maar soms is dit niet de bedoeling, daarom is er ook een extra optie tijdens het posten/bewerken van het topic Topic is niet oplosbaar."

Is dat niet een beetje onhandig? Lijkt mij dat het standaard op Onopgelost moet staan. Dus eigenlijk andersom als dat het nu is.
onopgelost is niet hetzelfde als onoplosbaar

Oeps, ik bedoelde Onopgelost, typo ;)

@chris: Lol XD

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/31, 20:49:38 »
Wat bedoel je Vistaus? Aangezien de meeste posts wel oplosbaar zijn in de install/config onderdelen van het forum lijkt het me niet onhandig. Ik vind het net onhandig dat men voor een topic expliciet zou moeten zoeken in extra opties om het topic oplosbaar te maken.. en ook zullen veel gebruikers dan die optie missen als ze niet weten dat die bestaat. (let wel, oplosbaar is niet hetzelfde als opgelost)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/31, 20:51:34 »
O ja, dat is zo. In dat geval ga ik akkoord op deze manier :)

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/01, 07:15:40 »
Misschien nog leuk als extratje: het kunnen aanduiden welke post(s) voor een oplossing gezorgd hebben, en dat bovenaan weergeven.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/01, 07:52:21 »
Misschien nog leuk als extratje: het kunnen aanduiden welke post(s) voor een oplossing gezorgd hebben, en dat bovenaan weergeven.
Goed idee. Bij afzonderlijke berichten kunnen we een knop "Oplossing aanvaarden" toevoegen in plaats van bovenaan nu de link "Markeren als opgelost" en dit bericht dan highlighten op één of andere manier? (En toestaan meerdere berichten te markeren als 'deel van de oplossing') Of deze aanvaarde antwoorden kunnen zoals je zegt inderdaad naar boven gekopieerd worden zodat het topic eruit ziet als:

Citaat
[bericht van topicstarter]
Geaccepteerde antwoorden:
[antwoord 3]
[antwoord 5]
Alle antwoorden:
[antwoord 1]
[antwoord 2]
[antwoord 3]
[antwoord 4]
[antwoord 5]

edit: langs de andere kant raakt het topic soms opgelost door de topicstarter zelf, dus een algemene "markeren als opgelost" link in het topic lijkt me ook nog wel nuttig...
« Laatst bewerkt op: 2009/09/01, 07:59:39 door profoX »
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/01, 11:24:44 »
Mooi werk, profoX! Top.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/01, 11:36:36 »
Ik had op irc al gezegd dat ik het een mooie plugin vond.
Bij deze doe ik het hier nogmaals :)

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/01, 15:44:14 »
Is het niet handig dat de mensen de oplossing op een soort FAQ zetten?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/01, 16:40:10 »
Een FAQ is meer iets voor de wiki en daar hebben we er al een ;)

FAQ is een afkorting voor veelgestelde vragen. Alleen vragen die vaak gesteld worden zouden er in moeten staan, niet alles wat ooit is gevraagd en opgelost. Als je alles er in zou zetten dan wordt het weer onoverzichtelijk.

Het voordeel van deze mod is dat je hopelijk kan zoeken op vragen die opgelost zijn. Zo kan je direct naar een oplossing zoeken zonder dat je veel topics moet doorlezen om te kijken of daarin wel een oplossing staat.
Als het zoeken op status opgelost/niet opgelost niet mogelijk is, dan doe ik bij deze een feature request ;)

Re: Topics markeren als opgelost - forum modificatie
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/01, 23:43:54 »
Alleljah, op deze module hebben we lang gewacht !
Zal het leven er terug makkelijker op maken. Terug naar de goede ouwe tijd van het vorige forum.
Met natuurlijk de mogelijkheid om alléén te zoeken in de opgeloste topics...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...