Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet met wubi  (gelezen 1145 keer)

Offline merijn3

  • Lid
draadloos internet met wubi
« Gepost op: 2011/11/12, 14:10:24 »
Goedemiddag ubuntu-deskundigen

Ik heb een paar jaar terug een beetje gespeeld met Ubuntu maar uiteindelijk kwam ik toch tegen wat problemen tegen en ben er mee gekapt. Ik wil het nu weer proberen maar nadat ik het via de Wubi had geinstalleerd op mijn computer in mijn ouderlijk huis (ik heb op die computer geen cd-schrijver) lukt het me niet om met het internet in contact te komen. Ik denk dat-ie de kaart niet herkent. Hoe los ik dit op?

dankjewel
merijn

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline merijn3

  • Lid
Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/12, 20:16:04 »
Als ik dat volg kom ik erachter dat het stuurprogramma ontbreekt. Ik geloof dat mijn draadloos internet de volgende kaart heeft: Ethernet controller: Marvell technology group ltd 88w335 [libertas] 802.11b/g wireless.
hij staat niet op de lijst die gelinkt wordt. Volgens de link hierboven moet ik dan hulp vragen aan het forum.

Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/12, 20:52:34 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline merijn3

  • Lid
Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/12, 22:18:43 »
ALs ik het zo doorlees zou ik iets moeten downloaden, en hoe moet ik dat doen zonder internetverbinding?

Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/13, 00:21:15 »
Het gaat om een Windows driver, heb je geen Windows driver cd?
Je hebt via Windows toch wel verbinding? Download het benodigde bestand via Windows, dan kan je vanuit Ubuntu het bestand benaderen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline merijn3

  • Lid
Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/13, 14:40:16 »
Ik zal het de volgende keer dat ik weer bij mijn ouders ben proberen. Hoe benader je een programma dat je hebt gedownload in windows eigenlijk vanuit Ubuntu?

Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/13, 17:05:11 »
Je navigeert met Nautilus naar de map /media, als je deze opent zie je als het goed is de Windows partitie / schijf Mocht je deze niet zien moet deze eerst aangekoppeld worden, dat kan bijv. met Schijfgereedschap, te vinden onder Systeem>Beheer.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline merijn3

  • Lid
Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/13, 23:54:04 »
Ik zie mijn Windows er niet bij staan. Ik heb op een een of andere manier de Engelse versie en daar vind ik onder "system settings" (ik neem aan dat dat de Engelse variant is voor "systeem") niets wat een vertaling zou kunnen zijn voor "beheer" (ik had "administration" verwacht) laat staan iets dat met schijfgereedschap lijkt. Zou dat kunnen omdat ik hem met een Wubi heb geïnstalleerd? of kijk ik gewoon verkeerd?

Re: draadloos internet met wubi
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/14, 00:25:55 »
De Engelse benaming is palimpsest zit alleen in gnome disk utility Als je 64 bit draait http://pkgs.org/ubuntu-11.10/ubuntu-main-amd64/gnome-disk-utility_3.0.2-1ubuntu2_amd64.deb.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.