Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XFCE themes  (gelezen 637 keer)

Offline bentdarco

  • Lid
XFCE themes
« Gepost op: 2016/04/25, 00:31:51 »
Ik zoek een leuke theme voor mijn XFCE window manager: is ''xfce-look.org'' een betrouwbare website?

Re: XFCE themes
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/25, 06:08:13 »
Ik heb er wel eens wat weggehaald en is mij goed bevallen!  :)
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Bloom

  • Lid
Re: XFCE themes
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/25, 08:50:31 »
+1

Ik draai momenteel met de volgende thema's:
Stijl: CleanIce-Marble
Pictogrammen: Gant for XFCE
Venster: pcc_kazloru
en Conky. Dat ziet er dan zo uit:
(<klik voor groter)

Offline bentdarco

  • Lid
Re: XFCE themes
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/25, 12:38:17 »
Ik heb dus een theme en een anime wallpaper gedownload, van xfce-look.org, ik speel een game waar in redelijk wat virtueel geld heb, en wil niet gehacked worden.

Loop ik een kans dat er malware zit in de Theme en wallpaper die ik gedownload heb op xfce-look.org ?

Sorry voor mijn paranoia :(

Offline Bloom

  • Lid
Re: XFCE themes
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/25, 19:13:58 »
Nee, zoiets kan alleen in Windows, niet in Linux. Databestanden zoals plaatjes en films kunnen in Linux geen uitvoerbare code bevatten en zelfs als dat zo zou zijn, zal Linux die code niet uitvoeren.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: XFCE themes
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/25, 19:56:23 »
Nee, zoiets kan alleen in Windows, niet in Linux. Databestanden zoals plaatjes en films kunnen in Linux geen uitvoerbare code bevatten en zelfs als dat zo zou zijn, zal Linux die code niet uitvoeren.
Er is niet zoveel verschil, Windows voert databestanden zoals plaatjes en films evenmin uit.
ik speel een game waar in redelijk wat virtueel geld heb, en wil niet gehacked worden.

Loop ik een kans dat er malware zit in de Theme en wallpaper die ik gedownload heb op xfce-look.org ?
Die kans is uitermate klein en ik zou daar niet over inzitten.
Sorry voor mijn paranoia :(
Dan zou ik voor de zekerheid genoegen nemen met de standaard desktop.
« Laatst bewerkt op: 2016/04/25, 19:58:04 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Bloom

  • Lid
Re: XFCE themes
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/26, 00:26:54 »
Onder Windows kan uitvoerbare code in datafiles wel degelijk. Die kan uitgevoerd worden via vulnerabilities of door een patsy. Dat laatste is een programma dat het systeem binnenraakt doordat het geen malware-code aan boord heeft. Die malware-code wordt dan binnengehaald via het downloaden van een plaatje of een videootje.
Daarom zal een malwarescanner in Windows OOK je datafiles scannen!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: XFCE themes
« Reactie #7 Gepost op: 2016/04/26, 07:20:52 »
Onder Windows kan uitvoerbare code in datafiles wel degelijk. Die kan uitgevoerd worden via vulnerabilities of door een patsy.
Dat kan onder Linux ook (presentatie) maar omdat er maar zo weinig (1-2%) Linux-desktop gebruikers zijn en het merendeel alleen veilige pakketbronnen gebruikt is dat in de praktijk niet interessant. :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Bloom

  • Lid
Re: XFCE themes
« Reactie #8 Gepost op: 2016/04/26, 09:34:02 »
Code-injectie via vulnerabilities gebeurt niet in Linux vermits dat OS niet zomaar eender welke code uitvoert. Het kan wel in bepaalde applicaties onder Linux (zoals mysql, php enz. maar dat is OS-onafhankelijk).
Het grote probleem met Windows is dat alle code die uitgevoerd wordt, meteen aan het hele systeem kan en dus veranderen wat het maar wil. Niet mogelijk met Linux.

De enige mogelijkheid die ik zie om een Linux systeem te besmetten is met volledige medewerking van een domme gebruiker. Haal een stuk malware van internet af, maak het uitvoerbaar en voer het dan uit met rootrechten. En dan heb je hetzelfde probleem dat Windows al jaren plaagt.

Bekijk het zo. Met Linux kan ik zonder enige extra beveiliging aan boord naar de meest griezelige Russische website surfen en klikken op wat ik maar wil. Geen probleem. Met Windows zou ik dat nooit durven, zelfs niet met de meest fantastisch presterende (en dure!) antimalware aan boord.

We zijn echter behoorlijk off-topic aan het geraken.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: XFCE themes
« Reactie #9 Gepost op: 2016/05/04, 10:06:07 »
Nee, zoiets kan alleen in Windows, niet in Linux. Databestanden zoals plaatjes en films kunnen in Linux geen uitvoerbare code bevatten en zelfs als dat zo zou zijn, zal Linux die code niet uitvoeren.
Offtopic maar vandaag blijkt wederom dat ook Linux (of in ieder geval toepassingen in Linux) kwetsbaar te kunnen zijn voor code in plaatjes:
Een groot aantal websites is gevoelig voor een aanval waarbij kwaadwillenden kwaadaardige code kunnen uitvoeren door een afbeelding met foutieve code te uploaden naar bijvoorbeeld een fotoalbum.
Zegt helemaal niets over de originele vraag of xfce-look.org een betrouwbare site is.
Klik links bovenin op Documentatie