Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updates niet te verfireerd  (gelezen 601 keer)

Skilltone

  • Gast
updates niet te verfireerd
« Gepost op: 2008/06/06, 22:57:55 »
Goede avond

Op één pc (dualboot) ben ik een tijd niet opgeweest, nu ben ik er weer op, en krijg natuurlijk updates (106mb) Alleen de updater zegt het volgende;

"U staat op het moment software te installeren die niet geverifieerd kan worden"



wat moet ik hiermee? Toch alles installeren, of kan ik bepaalde zaken weglaten? Hoe doe je dat dan?

BvD

Martin

PS. Ik plaats het hier, gezien ik niet weet of dit wel of niet onder "software configratie valt"

kurosaki_ichigo

  • Gast
updates niet te verfireerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/06, 23:02:21 »
ik zeg dan toch updaten maar dat is dan op eigen risco

Offline siegi

  • Lid
updates niet te verfireerd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/06, 23:08:46 »
Je hebt waarschijnlijk een repo erbij gezet voor google.
Maar je hebt geen key geinstalleerd voor deze repo.
Volgend commando moet het oplossen.
wget -q -O - https://dl-ssl.google.com/linux/linux_signing_key.pub | sudo apt-key add -

http://www.google.com/linuxrepositories/apt.html

BTW dit lijkt me niet offtopic daarom word het verplaatst :)

Skilltone

  • Gast
updates niet te verfireerd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/06, 23:50:31 »
Goede avond,

Ik heb niks van google (naast gmail in evolution). Ik heb wel hetgeen gedaan wat ke aangaf, en terminal zei al dat er niks was te vinden.

Ik heb alleen de "belangrijkste updates" gedaan, en toen zei hij er niks van. dat andere heeft betrekking op awn, evinctie en envy. Awn weet ik, die andere twee niet. Na controleren, blijkt envy iets met hardware ondersteuning te maken voor video, maar daar heb ik closed software van nvidea aangeklikt. Niks met envy te maken. dat andere kon ik niks van vinden. Hij start weer normaal op. Maar waarom krijg ik dan iets met envy en evinctie, in het "beveiligde" update manager?

MvG

Martin

Offline siegi

  • Lid
updates niet te verfireerd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/07, 00:33:44 »
Hmm, ik leide dit af uit de link die je had gepost. (in de plaats van een afbeelding :) ) En ik dacht dat die link bij je foutmelding hoorde :)


Dan moet je voor awn de key nog importeren, (waarschijnlijk heb je de handleiding toen niet volledig gevolgd)

Als ie iets zegt over envy dan zal je dit ooit wel eens geinstalleerd hebben he. Dat komt er niet zomaar op.