Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke  (gelezen 3513 keer)

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Gepost op: 2008/06/27, 16:38:06 »
Ik draai nu "Hardy Heron" en poog VMWARE te instaleren.
Daarbij loop ik steeds tegen allerhande fouten aan.

In eerste instantie is een fout dat ik virtuele scherm drivers niet heb geïnstalleerd. Ok ok klikken, en vmware sluit af.
Herstart ik dan Ubuntu, dan ben ik geluid kwijt (sblive audigy 40) of wel beeld kwijt (GFORCE 9600) ofwel beiden...

Herhaalde keren herstarten kan resulteren in het terug werken van beeld en geluid, of dan werkt vmaware dan wel, of alles werkt....
Als het werkt durf ik mijn pc niet mer afschakelen.


Merk op ik draai wel compiz-fusion met de cobe die ronddraait. (het oog wil ook iets)


Hoe lossen jullie dat (allemaal) op?
Wie niets doet met de kennis die hij heeft,
weet eigenlijk niets.
Cicero

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/27, 18:28:49 »
Weke versie heb je gedownload? Op de download site staat rechts een aantal pdf files die je kan downloaden bijv. http://www.vmware.com/products/beta/vmware_server/vmserver2.pdf  de user manual. Hier staat heel veel informatie in zowel over het installeren van de vmware server als over de installatie van de drivers.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/27, 18:31:11 »
Als je niet perse VMWare hoeft te draaien, kun je ook eens naar VirtualBox kijken. Dit is een goed virtualisatieprogramma en te vinden in de repos.

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/27, 19:41:17 »
@cumulus: jah, heb ik ook mee gespeeld, maar zonder een echte makkelijke usb-ondersteuning heb je er niet veel aan. De closed-source versie heeft SUN direct achter slot en grendel gezet en de open-source variant blijft uitgekleed, goed, je kunt me veel 5 en 6'en wel iets van USB-herkenning krijgen, maar het werkt uiteindelijk niet is mijn ervaring.....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/27, 23:05:40 »
Toevallig heb ik net via vbox en usb (de gesloten versie, 6.2) een Nokia 6110 geconfigureerd, kaarten geplaatst, etc. en ik moet zeggen: het werkt perfect! Was voorheen erg sceptisch en had dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Alleen dit even doen en het werkt:

- cat /etc/group | grep vbox
  - ID van de groep noteren = 1001
- sudo vim /etc/fstab
  - regel toevoegen:
    none     /proc/bus/usb     usbfs      devgid=1001,devmode=666    0    0

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/28, 00:27:55 »
VMware en virtualBox geven me beiden dezelfde foutmeldingen, hoe eigenaardig ook.
Kan het met mijn hardware configuratie te maken hebben?

zie ietsje boven...
Wie niets doet met de kennis die hij heeft,
weet eigenlijk niets.
Cicero

Offline jan11000

  • Lid
VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/28, 10:38:13 »
Hoe heb je vmware geinstalleerd?
Leg eens wat duidelijker uit wat er gebeurd met opstarten van vmware en het probleem?

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/28, 10:50:57 »
@markba: hoe ben je dan aan die gesloten versie 6.2 gekomen ?? Kun je mij ook verklappen waar je die vandaan hebt getrokken ??...dan wil ik dat ook wel eens checken...!
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/28, 11:38:53 »
@arie: ik heb hem inmiddels wel binnengeslurpt, maar toch maar de vraag: ik kan niet zien dat dit de closed-source versie betreft die al USB ondersteunt. Waarom is de closed-source vrijelijk te halen als die volgens mij alleen betaald bestaat en geleverd wordt door SUN aan klanten ??...Is dit niet de open-source variant ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/28, 11:50:58 »
Zowel de open als de gesloten versie zijn vrij te verkrijgen (gratis dus). De gesloten variant mag je voor eigen gebruik toepassen (dus formeel niet een zakelijke omgeving, alhoewel dat op geen enkele manier afgedwongen wordt); ergens tijdens installatie/configuratie dien je accoord te gaan voor genoemde beperking.

De open variant heeft zo iets niet, maar die heeft dan het voordeel dat deze in de repo zit dus zich gemakkelijk met synaptic/apt-get installeren.

http://www.virtualbox.org/wiki/Editions

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/28, 12:02:18 »
@all: weer wat geleerd, ik had wel eea gelezen en gezien maar niet goed genoeg bestudeerd blijkt! senks !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/28, 12:21:33 »
@all:
als ik doe wat hierboven staat om het achterhalen wat het nummer is krijg ik dit:
root@Linux-desktop:/home/theo# cat /etc/group | grep vbox
vboxusers:x:126:

Moet ik dan vervolgens dat nummer 126 invoeren : devgid=126 ????
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/28, 12:34:29 »
Inderdaad, bent er bijna.

Open fstab: sudo gedit /etc/fstab

De volgende regel toevoegen:

none     /proc/bus/usb     usbfs      devgid=126,devmode=666    0    0

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/28, 12:47:07 »
ok, gedaan, we gaan eens een install van Vista onder Vbox doen, kijken wat er gebeurt.
Dank alvast voor het meedenken !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

VMWARE installatie VMdrivers en dergelijke
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/29, 10:41:32 »
Nou, update: van alles geprobeerd en Vista doet erg druk als ik de externe harder schijf aanzet, maar na lang rommelen en reutelen met zoeken naar geschikte drivers lijkt het goed, maar toch levert het niets op: externe harde schijf wordt niet in Vista geinstalleerd, de PDA wordt niet aangesloten, een USB-geheugen stick: niets.
Er is wel usb-activiteit (lampje in VBox geeft dat aan, Vista laat zien dat er met de USB iets is aangesloten, maar al met al levert het geen werkend device op. Baal als een stekken, ik geef het nu op na zoveel trials. Ik denk dat de usb-huishouding van mijn medion redelijk brak is. Vmware maar eens uittesten dus.

Is vmware alleen in een trial voor 30 dagen te krijgen ???
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb