Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet.  (gelezen 928 keer)

Offline jerquin

  • Lid
Draadloos internet.
« Gepost op: 2007/12/03, 22:31:46 »
Hallo,Ik heb op de pc van mijn zoon eerst kubuntu geinstaleerd gehad maar omdat hij een nieuwe schijf had erin gezet heb ik er Ubuntu erop gezet maar allen het probleem is dat ik geen verbinding krijg met mijn draadloos router. Hij vind de router wel maar connect niet met elkaar zo gauw ik het wachtwoord in geef en dat deed ie wel bij kubuntu.Voordat de vraag komt waarom heb je geen kubuntu er weer op gezet is het antwword dat er fouten in zaten in de apt-installer. Hij downloaden wel de progamma's maar onder het installeren gaf ie ineens een fout melding. Alvast bedankt.
Grtjs.

Draadloos internet.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/03, 22:44:45 »
Je kan niet verbinden omdat hij het wachtwoord niet herkent? Of wat bedoel je.
Ik heb in Ubuntu ook last als ik hem niet op zwervend zet. Ik laat hem gewoon op zwervend staan en hij verbind altijd met het juiste netwerk en als dat niet zo is, dan is het met 2 klikken gedaan. Misschien kan je ook het type router hier melden en welke beveiliging je gebruikt Wep,Wap, geen

Succes :)

Offline jerquin

  • Lid
Draadloos internet.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/04, 21:32:40 »
D router die ik gebruik is een digiconnect en gebruik een WPA , TKIP beveileging.
En misschien een stomme vraag maar wat bedoel je met zwevend zetten. Bij Kubuntu pakt hem gewoon.

Draadloos internet.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/05, 18:48:07 »
Kijk eens bij Systeem >> Beheer >> Netwerk
Daar zou je bij draadloos netwerk het op zwervend moeten kunnen zetten.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Draadloos internet.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/05, 20:39:53 »
Weet je welke daardloze netwerkkaart in de computer steekt?
Dat kan je zoeken met lspci of als het een USB stick betreft lsusb in een terminal in te geven..

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog