Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Dringend hulp gevraagd (Windows virusscanner actief in Linux?)  (gelezen 980 keer)

Ik krijg na het surfen mbv FF een Windows virusscan actief, kan dat eigenlijk? Hij laat zien dat mijn C-schijf (daar staat Windows op) 'besmet' is, maar ik surf m.b.v. Ubuntu via een andere dan de c-schijf. Fake?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/08, 11:52:08 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Dringend hulp gevraagd!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/07, 20:02:28 »
Dergelijke websites vallen onder de oplichterij. Een bedrijf dat zogenaamd virusscanners verkoopt (met spyware en virussen erin) probeert via een website een virusscanner met XP-uiterlijk zo goed mogelijk na te bootsen. Je komt dit meestal tegen op illegale sites (zoals downloadsites) en websites die het moeten hebben van reclame-inkomsten. Het is overduidelijk dat dit nep is, alleen al omdat de harde schijf helemaal niets doet terwijl de nep-virusscanner doet alsof hij scant.

Gewoon een reclame waarover je je geen zorgen hoeft te maken ;)

Re: Dringend hulp gevraagd!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/07, 20:03:13 »
Ja, dat is Fake.

Je ziet ze wel vaker, dan 'scant' hij allemaal .DLL bestanden en .exe bestanden op mijn C schijf die niet bestaat..
Hij zelfs helemaal niks ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Dringend hulp gevraagd!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/07, 20:11:05 »
het was alleen lastig (en een beetje verdacht)  dat ie elke keer opkwam als ik FF weer opende, maar nu na reboot is het stil. =D Maar ik kijk of ik toch nog iets kan laten scannen (voor de zekerheid). Tips waarmee?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Dringend hulp gevraagd!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/07, 20:12:37 »
het was alleen lastig (en een beetje verdacht)  dat ie elke keer opkwam als ik FF weer opende, maar nu na reboot is het stil. =D Maar ik kijk of ik toch nog iets kan laten scannen (voor de zekerheid). Tips waarmee?
Maak je echt geen zorgen, er bestaan namelijk enkele tientallen Linux-virussen waarvan het merendeel al lang is uitgestorven. Sterker nog, heel veel virusscanners kennen geen Linux-virussen.

Firefox bleef de pagina openen, omdat hij de laatst geopende pagina's onthoudt als je hem sluit.

Re: Dringend hulp gevraagd!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/07, 20:13:22 »
Dank je, pfff  =D
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)