Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op Apple MacBook met Mac OS 10.5 en Parallels Desktop 3.0  (gelezen 1193 keer)

Ubuntuleerling

  • Gast
Ik heb een Apple MacBook met Mac OS 10.5.
Via Parallels Desktop, die ik tevens gebruik voor Microsoft Windows XP Home, wil ik Ubuntu installeren.
Echt alles lukt, maar een netwerk mislukt.
Ongeacht welke instellingen ik probeer, Ubuntu vindt geen netwerk.
In Macintosh en Windows gebruik ik gewoon de ethernetverbinding.
Ubuntu vindt die blijkbaar niet terug.
Wat is er nu het vreemde aan?
Parallels Desktop kan geen netwerkverbinding maken, terwijl VMware Fusion dit wél kan.
Dit met dezelfde installatiedisc van Ubuntu.
Daar de cpu een 64-bit is, probeerde ik ook deze versie.
Ook zonder succes.
Dit zijn de geprobeerde versies: >ftp://nl.releases.ubuntu.com/ubuntu-releases/7.10/ubuntu-7.10-desktop-i386.iso< en >ftp://nl.releases.ubuntu.com/ubuntu-releases/7.10/ubuntu-7.10-desktop-amd64.iso<.
Hoe komt het dat de installatie lukt in VMware Fusion en mislukt in Parallels Desktop?
Op het probleem met de netwerkverbinding na, werkt alles in beide.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Ubuntu op Apple MacBook met Mac OS 10.5 en Parallels Desktop 3.0
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/02, 11:59:42 »
Volgens deze http://www.simplehelp.net/2007/04/27/how-to-install-ubuntu-feisty-fawn-in-os-x-using-parallels-a-complete-walkthrough/#running zou het moeten werken.
Als je dan toch VMWare fusion gebruikt en daar wel alles werkt (Windows en Ubuntu), gebruik dan VMWare fusion. Extra voordeel is dat je de gemaakte virtuele machine ook op andere OS'en (Windows / Linux) kan laten lopen met de gratis VMWare server. Parallels is (dacht ik toch) alleen beschikbaar voor Mac. Collega Mac gebruikers vertellen mij dat VMWare fusion ook _beter_ is (lees: stabieler) dan Parallels.

Ubuntuleerling

  • Gast
Ubuntu op Apple MacBook met Mac OS 10.5 en Parallels Desktop 3.0
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/02, 12:09:46 »
In VMware Fusion krijg ik geen Windows taakbalk. Parallels Desktop werd reeds gekocht omdat ik daar geen enkel probleem heb met Windows. Ik vind het echter wel overbodig om 2 virtuele machines te kopen gewoon voor het netwerkprobleem. En de link die je gaf, vond ik ook al en paste die toe, maar stap 12 is dus niet zo bij mij. Er wordt geen netwerk gevonden. Van VMware Fusion gebruikte ik de testversie, dus 2 weken gratis te testen.