Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ik Home behouden bij eeebuntu  (gelezen 1416 keer)

eikelmuis

  • Gast
kan ik Home behouden bij eeebuntu
« Gepost op: 2008/09/17, 22:34:05 »
Ik heb een 8.04 desktop versie draaien op mijn Netbook daar dit maar 10" is wil ik overstappen naar eeebuntu omdat dat speciaal voor dit soort netbooks is gemaakt ,Nu is mijn vraag kan ik dan de Home partitie van de desktop versie behouden bij een nieuwe install van Remix of moet ik totaal clean beginnen ?
http://www.eeebuntu.org/

kan ik Home behouden bij eeebuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/17, 22:43:59 »
Volgens mij kan je de /home gewoon behouden als dit een aparte partitie is alleen als er bepaalde programma's niet in de standaard installatie zitten van eeeUbuntu. Zal je ze naderhand handmatig moeten installeren met de pakket manager.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

kan ik Home behouden bij eeebuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/17, 23:10:39 »
Bij EEEBUNTU kun je kiezen uit 2 versies; Standard en NBR. De Standaard lijkt veel op een normale Ubuntu installatie, maar heeft allerlei extra software pakketten zoals AWN-manager. Is wel gelikt gemaakt.  Kijk maar eens naar de screenshots.
De NBR versie is heel anders.. wel leuk, maar wennen.
Dus of je zomaar HOME moet overzetten? Ik zou alleen je  belangrijke bestanden overzetten.

kan ik Home behouden bij eeebuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/17, 23:27:01 »
Mijn keuze zou zijn om eerst een live sessie te starten. Dan naar de (oude) /home map gaan en alle verborgen bestanden ergens anders heen kopiëren. Dan de bestanden in die (oude) /home verwijderen en opnieuw opstarten en /home weer mounten in de nieuwe installatie. Als dit klaar is kun je de mail en favorieten weer terugzetten en heb je geen gedoe met settings of andere bestanden die achter blijven.
Als je met Evolution werkt kun je ook de backup plugin even installeren en een backup maken. Die kun je dan terug zetten en al je accounts doen het weer. Je hoeft dan alleen je wachtwoorden opnieuw op te geven.
Firefox favorieten kun je ook exportern, is ook handig.

Just my way.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

eikelmuis

  • Gast
kan ik Home behouden bij eeebuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/18, 22:45:38 »
Is eeebuntu NBR 1.0 trouwens de nieuwe versie  of moet ik nog even wachten tot in Oktober als de Ubuntu 8.10 uitkomt  want ik weet niet of er dan ook een nieuwe eeebuntu versie uitkomt ?

kan ik Home behouden bij eeebuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/19, 01:31:05 »
NBR 1.0 is een versie die gebaseerd is op 8.04. EEEBUNTU is geen officiële Ubuntu versie.

Offline juup

  • Lid
kan ik Home behouden bij eeebuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/19, 09:38:48 »
beste muis
ik heb deze eeepcubuntu op de eeepc staan; http://www.array.org/ubuntu/
als ik me goe herinner moet je zelfs de gewone erop hebben.
alles werkte in een klap perfect.

grote groet juup